Ik heb afgelopen september m'n BlackBerry verruild voor een iPhone en dat werkt prima,
naar mijn (gekleurde) mening zelfs beter. Dus mogelijkheden te over om de verkoopcijfers
ten koste van RIM te verbeteren. Ik merk wel dat je dan wel een bastion met zeer voorin-
genomen ICT-ers moet overwinnen. Mijn BB was een bedrijfsapparaat en m'n iPhone heb ik
zelf in Belgie gekocht en het sim-kaartje van de BB in de iPhone gestoken, mijn Exchange
ingesteld met de voor de hand liggende gegevens en gaan. Vooraf gaf een ICT-medewerker
aan dat configureren van Exchange nooit zou lukken, maar het bleek geen probleem! Na
ruim een maand iPhone gebruik werd ik gebeld door ICT met de vraag of m'n BB nog wel
werkte. Er kwam een voor mij vreemde opmerking dat er berichten in de rij bleven staan
en dat ze daaruit afleiden dat de BB niet werkte, ik begreep dat er voor de BB dus een
speciale server in de lucht gehouden wordt om de BB van het bedrijf te bedienen. Enfin m'n
BB-abbo werd opgeheven en ik werd teruggezet naar een gewoon mobiel-contract en het
werkt nog steeds prima. Er werd in het contact nogal denigrerend gedaan over de iPhone
(een consumentendingetje waar je de batterij niet eens van kunt verwisselen) dus dat soort
mensen zijn nog niet klaar om toe te stemmen in het gebruik van de iPhone. Ik ben wel
benieuwd hoe een zakelijk vergelijk tussen BB en iPhone er uit zou zien en dan niet alleen
het apparaatje maar ook de benodigde infrastructuur en abbo, wie weet daar wat van?