Apple bestaat binnenkort 50 jaar
16 maart 2026 - 09:53    reactie #25
geplaatst door: boiing
… en Apple is niet goedkoop en dit museum dus ook niet.
Ik zei het ook niet voor ons, wij geven dat uiteraard met plezier uit :happy:. Maar of je met zo’n bedrag het grote publiek gaat trekken? Dat vraag ik me af… En dat zou dan weer zonde zijn van zoiets moois.
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than that needed to produce it (Brandolini's Law)
Apple bestaat binnenkort 50 jaar
16 maart 2026 - 17:27    reactie #26
geplaatst door: Peter Villevoye
Jaja, en je zei ook "Wellicht hebben ze zelfs een dringend advies uit Cupertino ontvangen", weliswaar met een duivelse knipoog. En een ander vroeg zich af of Apple op enigerlei wijze financieel iets ermee te maken zou hebben. Nee dus. Dat is wat ik even wilde zeggen.

Tja, grote kunst-musea, die al decennialang hun kostenstructuur kennen en de weg naar subsidie-gelden weten, daar kan het management van het Apple Museum zich nu nog niet mee meten.

Misschien is dit 'specialty' museum ook beter te vergelijken met de Heineken Experience ? Ticket kost daar € 24,95 (okay, incl. 2 biertjes) en met toegang tot het dakterras wordt het € 29,95 (en 3 biertjes). Of het Dolores-doolhof in Utrecht of Tilburg: vanaf € 25. Het Moco-museum in Amsterdam: € 20. Surrealistische kunst in Museum Voorlinden: € 22. Street Art & Graffiti museum in Amsterdam bij de NDSM: € 21,50.

Studea – Advies, training en begeleiding in DTP, print,
digitale media, web- en app-design, UX/UI, 3D & VR.
En... gids en vrijwilligerscoach bij het Apple Museum !
Apple bestaat binnenkort 50 jaar
16 maart 2026 - 17:45    reactie #27
geplaatst door: puk1980
Jaja, en je zei ook "Wellicht hebben ze zelfs een dringend advies uit Cupertino ontvangen", weliswaar met een duivelse knipoog.
Dat zei boiing niet. Dat zei ouwemac.


€21,50 (okay, incl. een setje AirPods). Dat maakt het een stuk aantrekkelijker. :wink:

Vergelijken met musea ongeveer in dezelfde tak van sport:
National Museum of Computing: £15 (€17,40)
Computer History Museum: $21,50 (€19)
Samsung Innovation Museum: free.
Braun Museum: free.
Phaeno Science Center: €16,50.


Enfin, ik hoop nog steeds dat het Apple Museum in Nederland een groot succes wordt en veel bezoekers gaat trekken, ook uit Nederland!
Apple bestaat binnenkort 50 jaar
16 maart 2026 - 21:56    reactie #28
geplaatst door: nnsa
Nog een nieuw Apple Museum…

https://mimmsmuseum.org/visit/
Ⓒnnsa(i)-2025
Apple bestaat binnenkort 50 jaar
17 maart 2026 - 08:08    reactie #29
geplaatst door: ouwemac
@Villevoye: begrijpend en aandachtig lezen is moeilijk hè  :devil:
Misschien moet je even wat afstand nemen van je drukke bezigheden aan “Project 2026” om dit draadje nogeens aandachtig door te lezen en je af te vragen wat iemand bedoelt ipv meteen je eigen, in dit geval verkeerde keuze, te maken en daarop los te gaan.
Wellicht kun je dan ook even stilstaan bij de betekenis en het doel van emojies.
Het is allemaal niet zo geweldig belangrijk maar ik vind het prettig om juist geciteerd te worden.  :inlove:

Ik ben sprakeloos
Apple bestaat binnenkort 50 jaar
31 maart 2026 - 10:14    reactie #30
geplaatst door: Ome Kor
Morgen is het zover, Apple 50 jaar.

Een podcast over het ontstaan van Apple:

https://www.relay.fm/upgrade/609

"Het bedrijf is ontstaan ​​in de unieke omgeving van de buitenwijken van de Santa Clara-vallei in de jaren '70, dankzij het bijzondere talent van de twee medeoprichters en de verrassende hulp die ze onderweg kregen."
Bewerkt: 31 maart 2026 - 18:31 door Ome Kor
Apple bestaat binnenkort 50 jaar
31 maart 2026 - 10:33    reactie #31
geplaatst door: Franky2002
Nu dadelijk op NPO radio 1 een item over 50 jaar Apple. Is Apple nog steeds relevant?
Apple gebruiker vanaf 2014 / 2x iBook G4 (2004) OS X Tiger 1x iBook G3 (2002) OS 9.22 RIP 1x iPod  Shuffle (2005) 1x iMac 27 5K (2017) 1x iPhone 14 128GB 2022 en MacBook Pro 16inch 2021. Old Apple computers never die
Apple bestaat binnenkort 50 jaar
31 maart 2026 - 21:09    reactie #33
geplaatst door: Ome Kor
Tweakers heeft een negatieve insteek.  :wink:

Apple bestaat binnenkort 50 jaar
31 maart 2026 - 21:17    reactie #34
geplaatst door: boiing
Binnenkort ergens afspreken langs de snelweg om te knokken met Tweakers?!
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than that needed to produce it (Brandolini's Law)
Apple bestaat binnenkort 50 jaar
31 maart 2026 - 21:23    reactie #35
geplaatst door: Ome Kor
Misschien bij Utrecht in de buurt?  :biggrin:

Reportage van Bright over 50 jaar Apple in het Apple museum in Utrecht:

Apple bestaat binnenkort 50 jaar
31 maart 2026 - 21:28    reactie #36
geplaatst door: boiing
:thumbs-up: 🫯
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than that needed to produce it (Brandolini's Law)