Apple besteedt veel aandacht aan de Dag van de Aarde
Over vijf dagen is het weer 22 april en dus de jaarlijkse Dag van de Aarde (
Earth Day), de dag van de organisatie en bijbehorende beweging die zich al sinds 1970 sterk maakt voor een betere wereld. Voor Apple aanleiding om hierbij stil te staan, dat uit zich op meerdere manieren.
De eerste is een nieuwe commercial, waarin Apple het eigen afscheid van leer naar het eigen ‘finewoven’ nog onder de aandacht brengt.
Kennelijk staan ze bij Apple nog helemaal achter deze overstap, terwijl er toch van veel kanten kritiek op is. Want waar leer voor veel mensen alleen maar mooier wordt als het slijt, is dat bij finewoven op zijn minst anders. Sommige mensen vinden het echt vreselijk, anderen hebben veel minder bezwaar.
Hieronder twee reviews waarin je finewoven cases na vier maanden gebruik ziet, zodat iedereen die niet zo’n case heeft ook een idee kan krijgen hoe dat er na verloop van tijd uitziet. Twee reviews, want de eerste reviewer gaat duidelijk een stuk ruiger om met z’n iPhone dan de tweede.
Apple’s eigen homepageOok op Apple's eigen homepage wordt er aandacht besteed aan de Dag van de Aarde met de volgende tekst bovenaan “Doe mee met de Dag van de Aarde door je oude Apple devices te recyclen.
Recycle gratis > Apple besteedt veel aandacht aan de Dag van de Aarde
Daarnaast heeft Apple ook hiervoor een video uitgebracht, in dezelfde stijl als die over het afscheid van leer.
Speciale uitdagingen op de Apple WatchAls laatste start Apple ook dit jaar weer op Earth Day zelf met speciale uitdagingen op de Apple Watch. Om deze uitdaging te voltooien moet je een workout van 30 minuten of langer voltooien, waarbij de activiteit wordt geregistreerd via de Workout-app of een app die informatie toevoegt aan de Health-app.
Apple Watch-eigenaren die deze prijs verdienen ontgrendelen een speciale functie in de Fitness-app, en daarnaast krijg je dan een reeks geanimeerde stickers die kunnen worden gebruikt in de Berichten- en FaceTime-apps.
#Milieu