
Ook grote kranten en Facebook nu in de Coalition for App Fairness
Een paar maanden geleden kon je hier op MacFreak
al lezen over de Coalition for App Fairness, op dat moment waren Epic Games en Spotify daarvan de leden die het meest in het oog sprongen. Inmiddels blijkt deze coalitie te groeien, en het zijn niet de minsten die erbij komen.
Zo is Digital Content Next een grote partij die er bij is gekomen. Een naam die de meesten van ons op het eerste gezicht waarschijnlijk niet veel zegt, maar onder de bedrijven die hierdoor vertegenwoordigd worden zitten wel veel erg bekende namen. Dat zijn onder andere AP, The New York Times, NPR, ESPN, Vox, The Washington Post, Meredith, Bloomberg en The Financial Times. En ook Facebook zit nu in de Coalition for App Fairness, niet erg verrassend nadat dit bedrijf openlijk de aanval op Apple
heeft ingezet.

Ook grote kranten en Facebook nu in de Coalition for App Fairness
Apple’s filosofieApple heeft ondertussen ook niet stilgezeten, in het gedeelte voor ontwikkelaars op de eigen site heeft het
een nieuwe pagina gepubliceerd waarin het duidelijk maakt wat de App Store voor Apple betekent. Eén van de punten die Apple daar maakt is onder andere dat alle ontwikkelaars gebruik kunnen maken van de App Store, onafhankelijk van hun grootte.
Built for growth and scale.
We built the App Store to make it easy for everyone — from individuals to large teams — to distribute apps in the thriving app economy and successfully run and grow a global business. The App Store empowers you to scale your app distribution worldwide using a variety of business models. And with access to extensive app management tools and marketing resources, you can turn your apps into incredible opportunities. Since Apple launched the App Store in 2008, developers have been paid $155 billion on the App Store.

Ook grote kranten en Facebook nu in de Coalition for App Fairness
Ook
lanceerde Apple recent het App Store Small Business Program, maar daar profiteren deze partijen allemaal niet van.
De vraag lijkt of Apple dit standpunt kan volhouden nu de weerstand van steeds meer partijen komt, en niet de minsten. Daarbij is vooral Digital Content Next opvallend, want veel van de partijen die dit bedrijf vertegenwoordigt leveren het nieuws voor
Apple News+. Eerdere geruchten dat er daar ook veel onvrede was over Apple’s aanpak klopten kennelijk, en dat speelt dus al een tijd.
#AppStore