
DirectX en Windows 10 vs. Metal 2 en macOS 10.13.5
Ruim tien dagen geleden kon je
hier lezen dat Apple na macOS 10.14 Mojave helemaal wil stoppen met ondersteuning voor OpenGL en OpenCL, ontwikkelaars moeten dan vol voor Apple's eigen Metal gaan.
Met dat in het achterhoofd is het interessant om te kijken naar
dit vergelijk van Barefeats van DirectX onder Windows 10 versus Metal 2 onder macOS 10.13.5. Dat vergelijk was in allebei de gevallen op een iMac Pro, waarbij voor Windows natuurlijk de optie via Apple's eigen Boot Camp optie gebruikt werd, een zware game via virtualisatie draaien is bij voorbaat geen eerlijk vergelijk.
De game die gebruikt werd is Rise of the Tomb Raider uit de Lara Croft serie. Het is niet bekend hoe goed deze versie voor de Mac
in de Mac App Store (€ 32,99) voor Metal geoptimaliseerd is, een feit is dat die een stuk minder presteert dan Direct X 12, en in veel gevallen zelfs minder dan Direct X 11, Microsoft's versie van Metal voor Windows.

DirectX en Windows 10 vs. Metal 2 en macOS 10.13.5
Als Apple puur voor Metal gaat kiezen is het te hopen dat game-ontwikkelaars dat beter gaan ondersteunen, op dit moment lijkt dat dus niet het geval. Dat is trouwens wel een open vraag; de Mac is nog nooit echt een serieuze speler geweest voor gaming, waarom zou dit wel het geval zijn als Apple het ontwikkelaars moeilijker maakt?

DirectX en Windows 10 vs. Metal 2 en macOS 10.13.5

DirectX en Windows 10 vs. Metal 2 en macOS 10.13.5

DirectX en Windows 10 vs. Metal 2 en macOS 10.13.5

DirectX en Windows 10 vs. Metal 2 en macOS 10.13.5

DirectX en Windows 10 vs. Metal 2 en macOS 10.13.5
(klik op de afbeeldingen voor een grotere versie)Het nieuws op MacFreak wordt gesponsord door Upgreatest (ssd upgrades op locatie)