geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/Cupertino-Apple-HQ.jpg
Apple Support-pagina's compleet vernieuwd
Het zijn pagina's waar hier vaak, zowel op het forum als in het nieuws, naar verwezen wordt, Apple's Support-pagina's. Apple had daar in de afgelopen jaren al voorzichtig het een en ander aan vernieuwd, maar deze pagina's waren tot nu toe nog steeds niet grondig aangepakt.

Tot nu toe, want Apple heeft net voor het weekend een compleet nieuwe versie van de Support-pagina's gelanceerd, waardoor we nu een compleet nieuw uiterlijk zien als we daar naartoe gaan. Daarbij gaat het niet alleen om een nieuw uiterlijk, deze nieuwe pagina's zijn ook 'responsive'. Dat betekent dat ze veel makkelijker te lezen zijn op kleinere schermen, want de pagina's worden automatisch aangepast naar de grootte van het scherm dat gebruikt wordt om ze te bekijken.

http://www.macfreak.nl/modules/news/images/zArt.VernieuwdeAppleSupportPaginas020516.jpg
Apple Support-pagina's compleet vernieuwd

klik op de afbeelding voor een grotere versie

Tegelijkertijd is ook de zoekfunctie verbeterd, maar lijkt nog wel vooral gericht op Engelstalige gebruikers. Wat je daar kan doen is in het Engels zoeken, maar daarna de URL naar een Nederlands resultaat aanpassen. Dat kan je doen door het "en-us" in de URL aan te passen naar "nl-nl", dat is meestal voldoende om de resultaten in het Nederlands te zien te krijgen.

Mocht deze oplossing niet werken, dan betekent het gewoon dat er nog geen Nederlandstalige versie bestaat van de pagina waar je naar kijkt.



Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Apple Support-pagina's compleet vernieuwd
2 mei 2016 - 14:51    reactie #1
geplaatst door: bacon
Weet iemand waar ik op deze nieuwe (Nederlandse) Support-pagina de mogelijkheid kan vinden om een afspraak te maken met de Genius(!)-bar? Dat lukte me ook niet op de oude site. Pas na telefonisch contact is me dat een paar maanden geleden gelukt. Of wordt die Genius(!)-bar geniaal afgedekt?
"De wereld gaat aan vlijt ten onder" 1956 (!!) Boektitel Max Dendermonde
Apple Support-pagina's compleet vernieuwd
2 mei 2016 - 15:12    reactie #2
geplaatst door: penseel
Het blijft een gedoe met die computers!
Apple Support-pagina's compleet vernieuwd
2 mei 2016 - 15:52    reactie #3
geplaatst door: bacon
@penseel. Dank voor je link. Maar die route ken ik wel, die leidt tot niets, daarmee wordt je bij herhaling het Grote Hulp Bos ingestuurd. Steeds weer bij "Af". Heel slim, heel Genius  :wacko:
"De wereld gaat aan vlijt ten onder" 1956 (!!) Boektitel Max Dendermonde
Apple Support-pagina's compleet vernieuwd
2 mei 2016 - 16:41    reactie #4
geplaatst door: jtk
@bacon: Ook een genius moet z'n brood verdienen. Heb je wel een service contract lopen of heb je recente Apple apparatuur (die bij Apple geregistreerd is)?
jtk
Apple Support-pagina's compleet vernieuwd
2 mei 2016 - 16:47    reactie #5
geplaatst door: bacon
@jtk, Ik begrijp niet wat er relevant is aan jouw reactie. Ik heb geen zin (sorry) om dat uit te leggen, alleen dit: alle Apple apparatuur is bij Apple geregistreerd.

"De wereld gaat aan vlijt ten onder" 1956 (!!) Boektitel Max Dendermonde
Apple Support-pagina's compleet vernieuwd
2 mei 2016 - 17:02    reactie #6
geplaatst door: WaltervandeMeer
Citaat
jtk om 16:41, 02-05-2016
@bacon: Ook een genius moet z'n brood verdienen.

De Genius-bar wordt als support-, help- en servicedesk neergezet en is daarmee een van de overhead onderdelen van het moederbedrijf.

De klant heeft door de aanschaf van een Apple produkt al voor deze service betaald.
Apple Support-pagina's compleet vernieuwd
2 mei 2016 - 18:45    reactie #7
geplaatst door: penseel
Op die site, klik op Mac/Hardwareproblemen/inleveren voor reparatie
Het blijft een gedoe met die computers!
Apple Support-pagina's compleet vernieuwd
2 mei 2016 - 20:11    reactie #8
geplaatst door: Jules
Hier Bacon, de landingspagina van de Apple Store in Amsterdam (Den Haag en Haarlem hebben er ook een):
http://www.apple.com/nl/retail/amsterdam/

Je wordt vervolgens inderdaad een beetje omgeleid, maar kunt op een gegeven moment kiezen om je product in te leveren ter reparatie. Met die optie kun je een paar schermen later ook kiezen om een concrete afspraak te maken met een Genius Bar.

Overigens wel pas nadat je bent ingelogd met je Apple ID.



(Bewerkt door Jules om 20:20, 2-05-2016)
Apple Support-pagina's compleet vernieuwd
2 mei 2016 - 22:56    reactie #9
geplaatst door: bacon
@penseel en @Jules: Mijn dank!! Maar ik blijf het merkwaardig vinden dat de zoektocht (willens en wetens?) moeilijk gemaakt wordt.
"De wereld gaat aan vlijt ten onder" 1956 (!!) Boektitel Max Dendermonde
Apple Support-pagina's compleet vernieuwd
2 mei 2016 - 23:21    reactie #10
geplaatst door: VwVanFan
Ze hebben liever dat je een 0900 br belt tegen een bepaald tarief waarschijnlijk.
Afgelopen week op een verjaardag kwam mijn zwager ook met dat verhaal.
"Dure producten met dure service".
Mogelijk is dat waar,mogelijk niet,zelf heb ik er (gelukkig) geen negatieve
ervaringen mee.

 :cool:  
Apple Support-pagina's compleet vernieuwd
3 mei 2016 - 00:30    reactie #11
geplaatst door: Jules
Ik gebruik altijd naar volle tevredenheid de Apple Store iPhone App om een Genius Bar-afspraak te maken. 'Altijd' is een beetje een hyperbool uiteraard, ik heb het zo'n 1 a 2 keer per jaar nodig en die app zal nu hooguit 5 jaar bestaan, maar dat werkt dus wel heel goed. Dure service herken ik evenmin: ik heb tot nu toe beide keren dat het nodig bleek gratis vervanging of reparatie gekregen.
Apple Support-pagina's compleet vernieuwd
3 mei 2016 - 14:30    reactie #12
geplaatst door: Flix
Heb toch al een aantal keren een online afspraak gemaakt met Genius in verschillende Apple Store's, en dat ging zonder al te veel moeite.
Maar met complot-denken wordt het natuurlijk allemaal wel interessanter.
Apple Support-pagina's compleet vernieuwd
3 mei 2016 - 17:45    reactie #13
geplaatst door: bacon
Beetje moeilijk, maar toch: complot-denken over complot-denken is ook complot-denken Flix!
Waar zit volgens jou het complot-denken dan in deze topic?
"De wereld gaat aan vlijt ten onder" 1956 (!!) Boektitel Max Dendermonde
Apple Support-pagina's compleet vernieuwd
3 mei 2016 - 17:53    reactie #14
geplaatst door: Flix
Jij schrijft dat het contact "(willens en wetens?)" moeilijk wordt gemaakt. VwVanFan schrijft dat ze misschien liever een betaald 0900 willen gebruiken.
Terwijl het gewoon een kwestie is van doorklikken.
Dat dus.
Apple Support-pagina's compleet vernieuwd
3 mei 2016 - 18:16    reactie #15
geplaatst door: bacon
Goed lezen Flix: ik geef Apple het voordeel van de twijfel door een vraagteken aan "willens en wetens" toe te voegen.  Verder ben ontzettend blij voor je, dat jij zomaar de optie weet te vinden waarmee je een afspraak met de Genius-bar kunt maken. Natúúrlijk, die optie is meteen te vinden. Dom, dom, dom van mij! Sorry voor mijn mogelijke onderschatting van Apple's gebruiksvriendelijkheid.
"De wereld gaat aan vlijt ten onder" 1956 (!!) Boektitel Max Dendermonde
Apple Support-pagina's compleet vernieuwd
3 mei 2016 - 18:31    reactie #16
geplaatst door: Flix
Jij zegt het.  :hypocrite:
Apple Support-pagina's compleet vernieuwd
4 mei 2016 - 23:33    reactie #17
geplaatst door: Flix
Misschien een bruikbare tip voor Bacon en anderen die ook een iOS apparaat hebben:
je kunt in de app 'Apple Store' (dus niet de 'App Store' app) snel een afspraak maken met een Genius. Via de knop Stores>Genius Bar>Reserveren. Werkt heel makkelijk.

Hier de link naar de app: https://itunes.apple.com/nl/app/apple-store/id375380948?mt=8
Apple Support-pagina's compleet vernieuwd
6 mei 2016 - 08:42    reactie #18
geplaatst door: bacon
@Flix bedankt voor de moeite en de tip. Heb die omgezet in een bladwijzer.
"De wereld gaat aan vlijt ten onder" 1956 (!!) Boektitel Max Dendermonde