
Apple zou meebieden op de rechten van de James Bond films
Een paar weken gelden kon je hier op MacFreak
al lezen dat er geruchten gaan dat Apple aardig wat geld wil steken in het maken van eigen content. Het zou daarbij om minstens één miljard dollar gaan.
Niet mis, maar het verbleekt voorlopig nog bij bijvoorbeeld Netflix, dat voor het komende jaar maar liefst 7 miljard dollar geserveerd heeft. Maar het is natuurlijk goed mogelijk dat Apple meer plannen heeft,
volgens The Hollywood Reporter zou dat inderdaad wel eens kunnen kloppen.

Op dit moment is Warner Bros. graag de rechten voor de toekomstige James Bond films hebben, maar er zouden twee onverwachte concurrenten uit de tech-wereld opgedoken zijn: Amazon en Apple.
The James Bond sweepstakes has taken an unexpected turn. While Warner Bros. remains in the lead to land film distribution rights to the megafranchise - whose deal with Sony expired after 2015's Spectre - a couple of unlikely suitors have emerged that also are in hot pursuit: Apple and Amazon.
The tech giants are willing to spend in the same ballpark as Warners, if not much more, for the rights, sources tell The Hollywood Reporter. MGM has been looking for a deal for more than two years, and Sony, Universal and Fox also had been pursuing the property, with Warners and Sony the most aggressive.
But the emergence of Apple - which is considered such a viable competitor that Warners is now pressing MGM hard to close a deal - and Amazon shows that the digital giants consider Bond one of the last untapped brands (like a Marvel, Pixar or Lucasfilm) that could act as a game-changer in the content space. Apple's and Amazon's inclusion in the chase would indicate that more is on the table than film rights, including the future of the franchise if MGM will sell or license out for the right price.
Mocht Apple winnen dan zien we James Bond misschien eindelijk eens met een iPhone in zijn handen, maar zoveel geïnteresseerden met diepe zakken in de race betekent dat die voorlopig nog niet gelopen is, en dat de prijs beslist niet laag zal zijn.
Apples Senior Vice President of Worldwide Marketing Philip Schiller heeft in ieder geval nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij een grote fan van is James Bond, maar dat zal vast de doorslag niet gaan geven bij deze beslissing.