
Consumer Reports raadt nieuwe MacBook Pro nu toch aan
Consumer Reports heeft er een lekkere soap van gemaakt. Eerst kwam als een donderslag bij heldere hemel kort voor Kerst
het nieuws dat deze organisatie voor het eerst een MacBook Pro niet aan zou raden omdat de resultaten van de batterijtijd niet goed waren.
Het ontbreken van dit "recommended" komt eigenlijk neer op een doodsteek, want zoiets wordt natuurlijk opgepikt door veel andere media. Maar het werd allemaal nog veel vreemder, want al snel bleek dat Consumer Reports zulke afwijkende uitslagen had dat er wel wat vreemds aan de hand moest zijn. Want bij het 13 inch model met Touch Bar kregen ze bijvoorbeeld een batterijtijd van 16, 12,75 en 3,75 uur.
Consumer Reports nu zelf onder vuurDat zou genoeg moeten zijn geweest om contact met Apple op te nemen, want zulke uitschieters zijn natuurlijk een heel erg duidelijke indicatie dat er iets heel erg vreemds aan de hand is. Maar Consumer Reports koos er voor om te publiceren, zonder Cupertino om een uitleg te vragen. Het resultaat is dat Consumer Reports nu onder vuur ligt dat ze dit als clickbait hebben gebruikt, ze hebben op zijn minst de schijn tegen.
Consumer Reports was ook de bron van antennagate, waarbij ze al lieten zien dat ze niet altijd de nuance opzoeken. Want voor de iPhone was dat een probleem, maar er werd niet gemeld dat veel andere smartphones last hebben van exact hetzelfde. Waar veel Mac-sites sindsdien een kleine slag om de arm hielden bij de resultaten van Consumer Reports, lijkt het nu de vraag in hoeverre wat ze vanaf nu over Apple naar buiten brengen nog serieus genomen zal worden.
Hoe dan ook, Apple Consumer Reports heeft het allemaal
opnieuw getest en daar nu de definitieve resultaten van
naar buiten gebracht. Vreemd genoeg hebben ze het daarbij over een probleem met de batterij ("battery issue"), terwijl het toch echt om een bug in Safari ging.