
Problemen met de App Store in Mojave (en de oplossing)
Als je een trouwe lezen bent van MacFreak is het je waarschijnlijk al opgevallen: er zijn problemen met de App Store in macOS 10.14 Mojave. Dat is onder andere te lezen in
dit draadje,
hier en
ook hier. Gelukkig is er een tijdelijke oplossing, totdat Apple met een definitieve komt.
Die oplossing is het opstarten van de Activiteitsweergave-app (Activity Monitor) in Mojave,
terwijl de Mac App Store-app actief is. In die Activiteitsweergave-app zoek je dan ‘appstoreagent’ op, selecteer je die en klik je op het kruisje linksboven. Er zal je dan gevraagd worden of je er zeker van bent dat je die inderdaad geforceerd wilt stoppen, het antwoord is bevestigend, dus klik je op “Forceer stop” rechtsonder. Vanaf dat moment zouden updates in de Mac App Store weer moeten werken.

Problemen met de App Store in Mojave (en de oplossing)

Problemen met de App Store in Mojave (en de oplossing)
klik op de afbeeldingen voor een grotere versieLet op, de oplossing hierboven werkt zolang de Mac App Store actief blijft. Als je die hebt uitgezet, je Mac is uitgezet of herstart en je start de App Store opnieuw op, dan zal je het bovenstaande weer moeten herhalen.
En misschien is het al duidelijk uit het bovenstaande: dit is een probleem in Mojave, er is niets met de App Store aan de hand. Dat is bijvoorbeeld ook te zien
op de Systeemstatus-pagina van Apple zelf.
#Mojave #AppStore