@DirtyMay: er zijn altijd mensen die denken dat het retourrecht een soort uitprobeer-recht is.
Echt jammer, ik dacht een iMac 1TB enz…en iPad én iPhone pro te bestellen .Ik heb zelfs raad gevraagd aan Martijn in vooruitzicht van mijn bestelling. :cry
Hoe vervelend het ook is voor de kleinere webshops, toch is de 'Wet Kopen op Afstand' destijds wel zo bedoeld: Het recht tot uitproberen vastleggen in de wet. Zoals je dat in een fysieke winkel ook doet (deed..).https://blog.iusmentis.com/2010/02/05/nee-het-is-een-uitprobeertermijn-en-geen-zichttermijn/Wellicht een (op het eerste gezicht) kromme redenering maar ik zou niet zo snel een iPhone, MacBook o.i.d. in de MacFreak Shop kopen. Ik wil zo'n nieuw model voelen, proberen, uittesten etc. Supervervelend om 'm dan terug te moeten sturen als het toch niet helemaal bevalt want ik begrijp helemaal hoe naar dat is voor een webshop waar de marges niet zo groot zijn. Dus zal ik mijn Apple spullen toch eerder bij Apple bestellen: bevalt het niet dan gaat het retour. Zonder schuldgevoel en zonder probleem.
Apple hanteert zelf iets andere marges en prijzen dan de MacFreak shop, dan gaat dat allemaal iets makkelijker
Ja, dat begrijp ik helemaal! En daarom heb ik er ook geen moeite mee om iets terug te sturen naar Apple. Niet dat ik dat vaak doe hoor, maar mijn iPhone 12 mini was bijvoorbeeld zo'n twijfelgeval (en een keer teruggestuurd). Ik zou dat heel vervelend vinden om dat bij MacFreak te moeten doen, precies om de reden waar dit nieuwsbericht over gaat.
Welk punt wil je maken, Ziegler?
Ook voor grote webshops is het lastig om winstgevend te zijn.
@orange: waar baseer je dat op? Dat je zelf mag bepalen of je aan België levert? ...
je bent niet verplicht te leveren buiten je leveringsgebied, op voorwaarde dat je dit duidelijk vermeldt op je website of in je algemene voorwaardenje webshop moet een consument van buiten je leveringsgebied wel de mogelijkheid bieden om een product uit je webwinkel op te halen of te laten verzenden naar een plek binnen je leveringsgebied
Bol, Coolblue en Apple zelf draaien bij mijn weten uitstekend met hun online-verkopen. Natuurlijk zouden de marges groter zijn met een restrictiever retourbeleid maar dat is nou eenmaal niet zo.