Dealers kregen uiteindelijk ook gewoon langer garantie voor consumenten n.a.v. de hele non-conformiteiten wetgeving die enkele jaren geleden ineens heel prominent in het nieuws kwam. De dealers die 'ineens' 2 jaar garantie gaven zagen een mooie kans om hier goede reclame uit te halen, uiteindelijk was het immers toch gewoon Apple die voor de kosten opdraaide (uitsluitend bij consumenten!). Dat gezegd hebbende, ik geef ze geen ongelijk, het is belachelijk dat voor deze kwaliteit hardware slechts 1 jaar garantie wordt gegeven en ook belachelijk dat een dealer hier dan maar voor moet opdraaien. De meerwaarde van een dealer zou in advies, prijs, locatie, gemak, toegankelijkheid etc. moeten zitten. Niet in de verlenging van de garantie.
Als fabrikant van deze producten moet je zelf verantwoordelijkheid nemen en daad bij het woord voegen; geloven in je product en dus ook in de kwaliteit, of dit nu een particuliere of zakelijke eindgebruiker is.
Bovendien snap ik het ook niet, je betaalt wat meer maar de kwaliteit van Apple producten is zeker ook bovengemiddeld, dus waarom ze die langere garantie niet standaard geven begrijp ik niet. De enige reden die ik me kan bedenken is dat dit de Applecare verkoop benadeelt.