
Grote veranderingen voor Apple's winkels
Sinds Angela Ahrendts de overstap maakte van CEO van Burberry naar Apple als Senior Vice President of Retail and Online Stores in 2014 lijkt het erg goed te gaan met de winkels van Apple.
Daarbij zijn er nu een aantal grote veranderingen in beweging gezet, waarbij de eerste de naam is. Toen de de eerste Apple Stores werden geopend werd ook het Store met een hoofdletter geschreven. Er moest tenslotte aan ons allemaal duidelijk gemaakt worden dat Apple fysieke winkels had.
Inmiddels weet iedereen dat er winkels van Apple zijn, veel van ons kunnen waarschijnlijk een aantal bekende vestigingen zo uit het hoofd opnoemen. Daarom is er besloten om het Store voortaan helemaal te laten vallen, voortaan hebben we het over Apple Fifth Avenue, Apple Amsterdam (of Leidseplein), etc.
Niet zo vreemd, want bij geen enkele grote winkelketen zeg je erbij dat het een winkel is. Als de naam eenmaal bekend genoeg is, dan is dat helemaal niet meer nodig.
Nieuwe titelsDat is nog niet alles, Apple heeft ook besloten binnen de winkel dingen aan te passen, en daar gaan wij mogelijk ook wat van merken. Want er zijn een aantal
titels bij gekomen: Pro, Creative Pro en Technical Expert.
- De Pro is een nieuwe positie boven Expert. Het verschil is dat deze nog meer zouden moeten weten van alle devices die Apple verkoopt.
- Creative Pro is de nieuwe titel boven Creative, deze zouden echt alles van alles moeten weten.
- De Technical Expert zit tussen Technical Specialist en Genius in. Zij kunnen ook dingen repareren, iets wat Technical Specialist niet mogen.
De bedoeling is dat deze nieuwe functies er voor zorgen dat wij beter geholpen worden, onder andere door de Genius Bar een beetje te ontlasten. Waarschijnlijk is het ook bedoeld om meer carrièremogelijkheden te creëren voor iedereen die in de winkels van Apple werkt, iets waar in het verleden door het personeel al vaker over geklaagd werd.
Credo
Als laatste is er ook een nieuw officieel credo voor alle medewerkers van Apple geschreven, dat geldt natuurlijk ook voor de iedereen die in de winkels werkt. Dat nieuwe credo kan je hieronder lezen.
Enriching lives.
We are here to enrich lives.
To help dreamers become doers,
to help passion expand human potential,
to do the best work of our lives.
AT OUR BEST
We give more than we take.
From the planet,
to the person beside us.
We become a place to belong
where everyone is welcome.
Everyone.
We draw strength from our differences.
From background and perspective
to collaboration and debate.
We are open.
We redefine expectations.
First for ourselves, then for the world.
Because were a little crazy.
Because good enough isnt.
Because what we do says who we are.
We find courage.
To try and to fail,
to learn and to grow,
to figure out whats next,
to imagine the unimaginable,
to do it all over again tomorrow.
AT OUR CORE
We believe our soul is our people.
People who recognize themselves
in each other.
People who shine a spotlight
only to stand outside it.
People who work to leave this world better than they found it.
People who live to enrich lives.