
iPhone-loyaliteit behaalt een nieuw record
SellCell is een bedrijf in de VS dat telefoons aankoopt en refurbished verkoopt. Maar het is ook het bedrijf dat
jaarlijks onderzoekt of mensen trouw blijven aan het merk van hun huidige telefoon, een goede indicatie van hoe tevreden gebruikers zijn met hun keuze.
In 2019 was het percentage dat weer een iPhone zou kopen 90,5 procent, in 2021 steeg dat naar 91,9 en inmiddels komt Apple op maar liefst 96,4 procent uit.

iPhone-loyaliteit behaalt een nieuw record
Android-gebruikers bleken minder trouw aan hun merk en zijn bijna vier keer zo geneigd om over te stappen als iPhone-gebruikers. Van de ondervraagde Android-gebruikers gaf 86,4 procent aan bij een Android-toestel te blijven, terwijl 13,6 procent over te willen stappen.
Van de 3,6 procent van de iPhone-gebruikers die aangaven dat ze zouden overstappen naar een ander platform, zei 69,7 procent dat ze voor een Samsung-smartphone zouden kiezen, terwijl 20,2 procent voor een Google-smartphone zou gaan. Hoewel de meeste Android-gebruikers aangaven dat ze zouden overstappen naar een Samsung- of Google-toestel, zei 26,8 procent dat ze de voorkeur zouden geven aan een iPhone boven een Android-smartphone.
Ook blijken iPhone-gebruikers op de lange termijn trouwer te zijn: 83,8 procent gaf aan al meer dan vijf jaar een iPhone te gebruiken , terwijl maar 33,8 procent van de Android-gebruikers zei al meer dan vijf jaar bij hetzelfde merk te zijn gebleven.