
Microsoft blijft zich in hun commercials afzetten tegen Apple
Recent kon je in
dit nieuwsbericht hier op MacFreak al lezen (en zien) dat ze bij Microsoft een nieuwe serie vreemde commercials hebben gemaakt, waarin ze zich duidelijk tegen Apple afzetten.
Daarbij ging het om twee dames achter een tafel met insecten en spinnen, en het was onduidelijk of dat het nieuwe team thema was. Inmiddels blijkt het om een campagne te gaan, want er zijn drie nieuwe commercials uitgekomen die op dezelfde manier gemaakt zijn, bijvoorbeeld in dezelfde setting en met dezelfde muziek.
Dit keer is het fotograaf Tim Flach die ons moet gaan overtuigen dat een Surface Book een veel betere oplossing is dan waar Apple voor gekozen heeft.
Het meest opvallend is misschien wel dat Microsoft in deze video's nu juist de nadelen van hun aanpak laat zien.
Want bij het werken op het aanraakscherm als die op het toetsenbord zit, zie je hem duidelijk met zijn ander hand het scherm vasthouden. Dat is natuurlijk nodig, want anders duw je het scherm natuurlijk alleen maar naar achteren als je er met je vingers wat er op wilt doen.
En bij het werken met de pen op het scherm zie je hem dat onhandig in de lucht doen, misschien omdat het toetsenbord in de weg ligt? Vreemd dat daar niet beter over nagedacht is, misschien dat Microsoft daar bedacht voor is, omdat in het verleden zo vaak gebleken is dat dit soort video's door het bedrijf altijd in scene gezet werden?