geblokkeerd
Lijkt me beter voor het milieu als ze altijd deze instelling gebruiken.
Het enige wat ik er tot nu toe merk bij Netflix is alleen dat je iets langer moet wachten als voor- of achteruit gaat. Beeldkwaliteit is op mijn 37 inch HD TV nog steeds prima.
Netflix is normaal al niet echt superscherp en nu is het nog wat minder scherp. Ik hoop dat ze het uiteindelijk wel weer op scherp zetten en niet als kostenbesparende maatregel permanent maken.
... en zelf met het laagste abonnement (€ 7,99 p/m) heb ik een superscherp beeld.
Ik zit op circa 3,00m afstand van het beeldscherm.
Meestal gebruik ik het middelste abonnement in de HD Mode en dan spettert het beeld ervan af.
Maar het menselijk brein is heel erg goed in aanvullen van scherpte, dus voor de meeste mensen maakt het inderdaad allemaal niet zo heel veel uit. Mijn huisgenoten snappen ook nooit waar ik het over heb als ik een opmerking maak over beeldkwaliteit.
Ik ben zelf nogal gevoelig voor dat soort dingen (misschien nog een stukje beroepsdeformatie uit het verleden) en als je er een beetje oog voor hebt, dan is het echt een wereld van verschil. Ik had gisteren nog even de hoop dat Netflix het alleen zou doen waar het nodig was, maar gisteren werd gelijk duidelijk dat ook hier de bitrate teruggeschroefd is.
Inderdaad. Ik zie (Full HD tv, een oudje, gaat maar niet kapot...) duidelijk verschil tussen SD en FHD, maar nog duidelijker tussen goed gecodeerd en te fors gecomprimeerd, waardoor je (vooral) in donkere vlakken van die artefacten ziet. Voor mij is een film kijken een audiovisuele ervaring: beeld moet goed zijn, maar geluid is minstens zo belangrijk. Dat samenspel trekt je helemaal in de film, je geniet er dan echt van, zodat je geen tijd meer over hebt om te gaan pixelpeepen...
Zorg voor je eigen bron! BD, of een (pay per view) download met een fatsoenlijke bitrate. Zo ongeveer 1GB per 10 minuten film levert (voor mij) goed beeld en geluid op, en dan heb je (doorgaans) geen last van compressieartefacten.