geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/FinalCutProX-Icoon.png
Samsung’s antwoord op Apple’s ‘Crush’ commercial
Tijdens het iPad-event liet Apple ook een nieuwe commercial zien voor de iPad Pro, maar die viel zo slecht dat er bij Apple besloten werd om die niet op televisie uit te zenden, wat eerst wel de bedoeling was (de Crush-commercial bleef wel gewoon online te zien).

Voor Samsung een reden om het nog even goed in te wrijven, en dat gebeurde met de video hieronder van Samsung Mobile US.

https://twitter.com/SamsungMobileUS/status/1790824457365594487

Probleem is niet alleen dat het niet zo’n best gemaakte video is (best saai, voorspelbaar, niet erg goed gecast, etc.), maar dat die na de tagline “Creativity cannot be crushed” eindigt met de tekst “Galaxy Tab S9 Series with Galaxy AI”. En tja, was het niet net AI dat door veel creatievelingen ook steeds meer als een bedreiging gezien wordt?

Mocht je de ‘Crush’ commercial van Apple nog niet gezien hebben, dan kan je dat hieronder inhalen.


Dan was de persiflage van Apple’s ‘notch’ door Samsung toch een stuk leuker, en meer een schot in de roos.

https://www.macfreak.nl/modules/news/images/zArt.SamsungNotchPersiflage.jpg
Samsung’s antwoord op Apple’s ‘Crush’ commercial

klik of tap voor een grotere versie

Maar ook daar bleek uiteindelijk een probleem mee, want later bracht Samsung zelf ook smartphones uit met een notch.



#Samsung
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
geplaatst door: Franky2002
"We would never crush creativity." Was getekend: Samsung

Nee, logisch, want het ontbreekt ze aan ieder spatje aan creativiteit.
Hoe kun je iets crushen wat je niet bezit. Namaken kunnen ze echter als de beste...
geplaatst door: doctor_apple
@Franky2002: dan wil ik je volgend jaar ook niet horen als Apple iPhones opeens telefoongesprekken met een stem kunnen vertalen ten tijde van het gesprek, evenmin met AI functies in Notities, of de mogelijkheid om Webpagina's samen te vatten, of om ingebouwd in het OS in dialoog vorm gesprekken ondersteund met een stem kan vertalen ... Nog daargelaten dat Samsung wel gewoon een extern scherm ondersteund en muis-ondersteuning en nog over wat zaken beschikt die mogelijk naar iOS komen. En overigens, sinds Android 10 zie ik meer dingen uit Android in iOS landen dan omgekeerd ...

... En Apple gaat bij onder andere bij ChatGPT bietsen om AI? Waar notabene 49% aandeelhouder Microsoft is? Zo kunnen we wel even doorgaan ... Samsung mist de charme van een Apple, ontegenzeggelijk waar ... Ook zijn eigen quirks. Maar nee, in dit geval vind ik eerder dat Apple laatste jaren niet heel sterk is geweest.

Maar er is ook een zekere logica hierin: de productgroep (mobiele telefoon) is inmiddels in zijn rijpheidsfase als product. Wat valt er nog meer te doen? Wel, naar mijn idee gaan we meer richting de Rabit R1 bewegen, met daarbij opvouwbare en oprolbare schermen.

En over dat laatste gesproken, heb je gezien dat Samsung al JAREN telefoons maakt met opvouwbare schermen. Nee, innovatie op iPhone gebied is meer komma-gezever op microformaat, met "nieuwkomers" als folders en vrije indeling op het home-scherm ... Hallo Android?

Veelal wat er uiteindelijk geland is in iOS zit prima inelkaar, en ziet er perfect uit. Maar verder vind ik de verschillen inmiddels gewoon lachwekkend worden. Ik werk veel met Android en draait gewoon stabiel, waar het echt in schort is gewoon de Apps ... Er zitten er pareltjes tussen, maar ook de nodige niet geoptimaliseerde troep.

Maar dan, na 4 weken proefdraaien met een Samsung S24 Ultra, ben ik nu weer (in kader van dezelfde test) over op een iPhone Pro, en mijn hemel ... De App Store is eigenlijk verworden tot een parodie van zichzelf. Veel Apps met abonnementen, Apps met in-app-purchases, maar bovenal: het aanbod voelt ook niet "top notch" aan.

Vergeleken met de beginjaren van iOS, lijkt ook hier het probleem te zijn ontstaan van kwaliteit ... Ook in de App store zie ik toepassingen waarvan ik me afvraag: is daar echt 350mb voor nodig, maar goed ... De iPhone Pro die ik nu weer mag testen voelt na de Samsung S24 Ultra niet wezenlijk "thuis" of "beter", meer in de trend van "meer van het vertrouwde zelfde", maar nieuw of Wow?

Nee ...

Terug naar de topic: ik vond het interessant te zien dat men binnen een week na Apple's reclame zo snel een spot in elkaar heeft gestoken en eerlijk is eerlijk, vindt het eigenlijk wel grappig ... Het was gewoon een (marketing) uitglijder van Apple die vorige reclame. Kon beter en moet beter.

Vraagje tussendoor: ben wat weggeweest van iOS, wie weet hoe ik eMail en Safari kan vervangen door een alternatieve App uit de App-store? Weet niet (meer) of dat inmiddels mogelijk is, en zo ja ... waar ik het kan vinden.

Groet,

Doctor A...
geplaatst door: orange
pplea
...Nee, logisch, want het ontbreekt ze aan ieder spatje aan creativiteit.
Hoe kun je iets crushen wat je niet bezit. Namaken kunnen ze echter als de beste...
Ja, want dat 'crush'-filmpje had Apple ook helemaal zelf bedacht bedoel je?
Sinds 12-01-1963.
Hobby > Music in Motion: www.drumcorpsinprogress.nl
geplaatst door: Ziegler
Prima commercial van Samsung toch? Ik begrijp de kritiek niet.
geplaatst door: orange
Ik snap ook niet helemaal waarom dit erbij werd gezet:

Citaat
Probleem is niet alleen dat het niet zo’n best gemaakte video is (best saai, voorspelbaar, niet erg goed gecast, etc.), maar dat die na de tagline “Creativity cannot be crushed” eindigt met de tekst “Galaxy Tab S9 Series with Galaxy AI”.

Het is best een leuke commercial, en laat ook duidelijk zien dat AI in de creatieve wereld een keus of hulpmiddel kan zijn, en niet per definitie nodig is om wat moois te maken.
Sinds 12-01-1963.
Hobby > Music in Motion: www.drumcorpsinprogress.nl
geplaatst door: puk1980
Eens met Ziegler en KarelWillem. Niks mis met deze video.
"The number of people that predict the end of Moore's law doubles every two years."
geplaatst door: Franky2002
Mijn kritiek ging ook niet over het filmpje van Samsung maar over het feit dat ze een grote broek aantrekken en het hebben over creativiteit. Zulke loze woorden hoeft dit copy-paste bedrijf niet in de mond te nemen.
geplaatst door: GeorgeM
Waardeloze, en vooral erg flauwe, commercial wat mij betreft.

En inderdaad, wat een gotspe, Samsung die het lef heeft om Apple de maat te nemen over creativiteit. Die boete voor het kopiëren van de iPhone zit ze daar kennelijk nog steeds dwars.
geplaatst door: SmurfGTL
Mijn kritiek ging ook niet over het filmpje van Samsung maar over het feit dat ze een grote broek aantrekken en het hebben over creativiteit. Zulke loze woorden hoeft dit copy-paste bedrijf niet in de mond te nemen.

Alsof Apple ook niet aan copy-paste doet...

Ik gebruik beide platformen en Samsung legt Apple het vuur stevig aan de schenen.
Omgekeerd ook.
En gelukkig maar! Als er geen deftige concurrentie was, waren wij als klant daar alleen maar het slachtoffer van.
Veel gaat ook vooral afhangen van persoonlijke voorkeur en gewoonte. Persoonlijk vind ik mijn Apple spul een pak fijner werken dan het Android/Samsung spul dat ik in huis heb, maar zowel voor tablet als telefoon kost het Apple spul ook het dubbele, dan mag je ook wel verwachten dat het beter is.
iMac late 2017 - 21,5" - i5 iMac late 2013 - 21,5" - i5  iPhone SE 2016  iPhone 13 mini  iPad Air 3 WiFi  iPod nano 7  en nog wat Windows en Android dingen.
Samsung’s antwoord op Apple’s ‘Crush’ commercial
18 mei 2024 - 18:24    reactie #10
geplaatst door: Franky2002
Ook geeen wonder dat het allemaal wat duurder is dan het gewone plebs-spul. Apple heeft een R&D afdeling; die bedenken al die mooie spullen en hoe het zo prettig mogelijk werkt. Samsung heeft waarschijnlijk een C&P afdeling en kunnen het dus wat goedkoper in de markt zetten.
Samsung’s antwoord op Apple’s ‘Crush’ commercial
18 mei 2024 - 18:33    reactie #11
geplaatst door: puk1980
Apple heeft een R&D afdeling.
Samsung ook.

Citaat
Samsung R&D spending

Samsung, a global leader in semiconductors, telecommunications and digital media technologies, spent nearly 21 billion U.S. dollars on research and development in 2023. This amount is considerably higher than the 2009 figure, when Samsung spent around seven billion U.S. dollars on research and development. Their expenditure has tripled. Samsung’s investment manifests, for example, in the more than six thousand U.S. patents as of 2022. Only IBM has more patents, while spending 6.5 billion U.S. dollars on research and development.
"The number of people that predict the end of Moore's law doubles every two years."
Samsung’s antwoord op Apple’s ‘Crush’ commercial
18 mei 2024 - 19:46    reactie #12
geplaatst door: Flix
Allemaal leuk en aardig, maar kan Samsung niet eens iets doen aan hun Tizen OS? Bijna elke dag erger ik me aan die k*t werkende interface tussen mij en mijn Samsung smart tv. Ze mogen mooie klapschermpjes maken, 21 miljard dollar besteden in R&D en dergelijken, maar een OS van een paar MB zwaar kunnen ze niet eens fatsoenlijk laten draaien. Het is traag, soms start het maar half op, of blijft ergens op hangen/plakken. Wat een droefenis.
Losers!
Samsung’s antwoord op Apple’s ‘Crush’ commercial
19 mei 2024 - 06:54    reactie #13
geplaatst door: anraadts
@Flix: gelukkig bestaat daar een prima oplossing voor: TV van het internet af en een Apple TV er aan! :)
Samsung’s antwoord op Apple’s ‘Crush’ commercial
19 mei 2024 - 12:18    reactie #14
geplaatst door: SmurfGTL
Losers!

... het gewone plebs-spul.

Verder alles goed met jullie?

Zonder druk van concurrentie zou Apple ook nooit zijn wat het nu is...
iMac late 2017 - 21,5" - i5 iMac late 2013 - 21,5" - i5  iPhone SE 2016  iPhone 13 mini  iPad Air 3 WiFi  iPod nano 7  en nog wat Windows en Android dingen.
Samsung’s antwoord op Apple’s ‘Crush’ commercial
19 mei 2024 - 12:36    reactie #15
geplaatst door: Franky2002
puk1980
Samsung ... spent nearly 21 billion U.S. dollars on research and development in 2023.

Ik vraag me toch af waar dat dan allemaal blijft en in is gaan zitten...
Ik zie het er niet aan af.
Is dat stiekem niet allemaal bedoeld om geld wit te wassen?
Samsung’s antwoord op Apple’s ‘Crush’ commercial
19 mei 2024 - 12:45    reactie #16
geplaatst door: Ziegler
Dat zie je misschien niet, maar als je het bericht van puk even doorleest zie je dat ze na IBM de meeste patenten hebben in de VS. Ongetwijfeld ook patenten die Apple toepast.

En waar de opmerking over witwassen over gaat?
Samsung’s antwoord op Apple’s ‘Crush’ commercial
19 mei 2024 - 13:12    reactie #17
geplaatst door: puk1980
Ik vraag me toch af waar dat dan allemaal blijft en in is gaan zitten...
De investeerders hebben wellicht dezelfde vraag. Zie bijvoorbeeld pagina 21 (en verder) van het kwartaalverslag voor meer info.
"The number of people that predict the end of Moore's law doubles every two years."
Samsung’s antwoord op Apple’s ‘Crush’ commercial
19 mei 2024 - 13:42    reactie #18
geplaatst door: orange
puk1980
Samsung ... spent nearly 21 billion U.S. dollars on research and development in 2023.

Ik vraag me toch af waar dat dan allemaal blijft en in is gaan zitten...
Eh, het bedrijf Samsung omvat wel iets meer dan alleen een paar smartphones en tablets.

Ook Apple is bijvoorbeeld een zeer grote klant van Samsung. Zonder Samsung had de wereld honderden miljoenen minder iPhones gezien.

Daarnaast bijvoorbeeld witgoed en bruingoed. Maar er is nog heel veel meer wat onder de vlag van Samsung de deur uitgaat (kleding, woningen, medische apparatuur, auto's, theme-parks; je verzint het en Samsung doet het).
Sinds 12-01-1963.
Hobby > Music in Motion: www.drumcorpsinprogress.nl
Samsung’s antwoord op Apple’s ‘Crush’ commercial
19 mei 2024 - 17:45    reactie #19
geplaatst door: Flix
@Flix: gelukkig bestaat daar een prima oplossing voor: TV van het internet af en een Apple TV er aan!
Nee, toch niet. Het gaat om de bediening met de 2e afstandsbediening, de zg Samsung Smart Control. Op zich heel handig en daarom wil ik het graag blijven gebruiken, maar ja, Samsung kan het gewoon niet, dus het OS wat dit bedient maakt er een k*t zooi van.
Samsung’s antwoord op Apple’s ‘Crush’ commercial
19 mei 2024 - 17:48    reactie #20
geplaatst door: Flix
Maar er is nog heel veel meer wat onder de vlag van Samsung de deur uitgaat (kleding, woningen, medische apparatuur, auto's, theme-parks; je verzint het en Samsung doet het).
Zoiets heet een 'chaebol'.

Er zitten nogal wat zwarte randjes aan dit overblijfsel uit de tijd van de dictatuur:
https://www.volkskrant.nl/economie/is-de-familie-lee-achter-samsung-niet-langer-onaantastbaar~bb09dee1/
https://nl.wikipedia.org/wiki/Chaebol