I guess I have a philosophical question. You guys are committed to low price points and you often beat the industry at those price points. Can you hit those price points without the additional data collection that TV does if you don’t have an ad business or a data business on top of the TV?So that’s a great question. Actually, we should have a beer and have a long, long chat about that.So look, it’s not just about data collection. It’s about post-purchase monetization of the TV.This is a cutthroat industry. It’s a 6-percent margin industry, right? I mean, you know it’s pretty ruthless. You could say it’s self-inflicted, or you could say there’s a greater strategy going on here, and there is. The greater strategy is I really don’t need to make money off of the TV. I need to cover my cost.
Als er bij me een "echte" smart TV binnenkomt, en ik die ook kan repareren, zal ik ervoor zorgen dat die zijn netwerkconnectiviteit effectief wordt gemold...
Dat is precies ook de reden dat ik een hekel heb aan bv Spotify ivm Apple Music. Apple draait me een poot uit bij het aanschaffen van apparatuur, maar hoeft mijn data dan in elk geval niet te verkopen