
Toetsenbord-problemen krijgen voorrang bij Apple
Apple maakt twee series laptops met vlinder-toetsenborden, de MacBook en MacBook Pro modellen. Vanaf het moment dat die op de markt kwamen is er controverse over geweest, eerst omdat ze minder verticaal bewegen en daarna vanwege gevoeligheid voor vuil onder de toetsen.
Apple voegde aan dat toetsenbord in recente versies een membraan toe, dat zorgt ervoor dat het moeilijker is voor rotzooi om binnen te komen en maakt de toetsaanslag tegelijkertijd wat zachter. Maar er zouden nog steeds veel mensen last hebben van vuil onder de toetsen, waardoor die minder goed werken. Om welk percentage van de gebruikers het daarbij gaat is niet bekend. Recent kwam dit probleem extra in de schijnwerpers te staan, vooral omdat Joanna Stern van de zakenkrant The Wall Street Journal er
aan besteedde.

Toetsenbord-problemen krijgen voorrang bij Apple
Mede naar aanleiding van die aandacht van Joanna Stern
zei Apple sorry tegen iedereen die hier last van heeft, maar liet daar ook meteen weten dat het maar om een klein gedeelte van de gebruikers gaat.
We are aware that a small number of users are having issues with their third-generation butterfly keyboard and for that we are sorry. The vast majority of Mac notebook customers are having a positive experience with the new keyboard.
If you have a problem, contact Apple customer service.
Inmiddels is
gebleken dat Apple nu een interne memo heeft rondgestuurd voor medewerkers van de Genius Bar waarin staat dat klanten met deze klachten voorrang krijgen, en dat het probleem uiterlijk de volgende dag moet zijn opgelost.
How to support Mac customers with keyboard-related repairs in store
Most keyboard-related repairs will be required to be completed in store until further notice. Additional service parts have been shipped to stores to support the increased volume.
These repairs should be prioritized to provide next-day turnaround time. When completing the repair, have the appropriate service guide open and carefully follow all repair steps.
Maandelijks trekt MacFreak meer dan 75.000 bezoekers, die hier gemiddeld ruim 4 minuten zijn. Al deze mensen zijn te bereiken door onder andere sponsoring, advertenties of pagelinks; de mogelijkheden daarvoor zijn op deze pagina te vinden.