the headset will use small motors to automatically adjust its lenses, ensuring that the wearer has the best possible viewing experience. A physical dial on the headset will allow users to quickly toggle between complete immersion in VR and the ability to see their surroundings.
De headset zal bijvoorbeeld kleine motoren gebruiken om de lenzen automatisch aan te passen, zodat de drager de best mogelijke kijkervaring heeft. Met een fysieke knop op de headset kunnen gebruikers snel schakelen tussen volledige onderdompeling in VR en de mogelijkheid om hun omgeving te zien.
The headset will give users a 120-degree field of view, which is more than the Meta Quest Pro’s 106-degree field and the same as that of the Valve Index, a high-end consumer virtual reality headset powered by a PC. Apple’s headset will allow people who wear glasses to magnetically clip in custom prescription lenses.
De headset zal gebruikers een gezichtsveld van 120 graden bieden, wat meer is dan het gezichtsveld van 106 graden van de Meta Quest Pro en hetzelfde als dat van de Valve Index, een high-end consumenten-headset voor virtual reality die allen werkt in combinatie met een PC. De headset van Apple biedt brildragers de mogelijkheid om glazen op sterkte magnetisch in te klemmen.
People who have worked on the headset say Apple doesn’t appear to have focused much on gaming — for example, it isn’t expected to release a dedicated gaming controller, at least not yet.
Mensen die aan de headset hebben gewerkt, zeggen dat Apple niet veel aandacht aan gaming lijkt te besteden - er wordt bijvoorbeeld niet verwacht dat er een speciale gamecontroller komt, althans nog niet.
Apple’s RealityKit engine will be the only way developers can build AR apps for the headset, though there is a plan to allow Unity Technologies to be the first partner to offer full VR experiences in the headset through its game engine.
De RealityKit-engine van Apple zal de enige manier zijn waarop ontwikkelaars AR-apps voor de headset kunnen bouwen, hoewel er een plan is om Unity Technologies als eerste partner volledige VR-ervaringen in de headset te laten aanbieden via zijn game-engine.
Apple sees videoconferencing as a potential killer app for the headset, enabling digital avatars that accurately mimic a user’s facial and body movements.
Apple ziet videoconferenties als een potentiële killer app voor de headset, die digitale avatars mogelijk maakt die de gezichts- en lichaamsbewegingen van de gebruiker nauwkeurig nabootsen.
It also conducted early software experiments that allowed users to, for example, drag a maps app off a Mac screen and use it to display a 3D model of a city that appeared, through the headset, to sit atop a table.
Het voerde ook vroege software-experimenten uit waarmee gebruikers bijvoorbeeld een kaartenprogramma van een Mac-scherm konden slepen en het gebruiken om een 3D-model van een stad weer te geven dat door de headset boven op een tafel leek te liggen.
Another project by Apple employees in Culver City, Calif., code-named Z50, worked on other content for the device, including educational content that allowed users to observe the Apollo moon landing.
Een ander project van Apple medewerkers in Culver City, Californië, met de codenaam Z50, werkte aan ander materiaal voor het apparaat, waaronder educatief materiaal waarmee gebruikers de landing op de Apollo-maan konden bekijken.
I first wrote in 2017 about Apple’s ambition to launch a high-performance AR-based headset — complete with its own operating system, App Store and dedicated chips. Back then, Apple had aimed to get it to market by 2019. Over time, the delays stacked up. Apple had plans to launch the device in 2020, then 2021 and then 2022.The final postponement, at least for the moment, happened last year. Up until fairly recently, Apple had aimed to introduce the headset in January 2023 and ship it later this year. Now the company is aiming to unveil it this spring ahead of the annual Worldwide Developers Conference in June, I’m told.
geblokkeerd
Zodra die uitkomt roept iedereen hoe belachelijk het is, waarna alle andere fabrikanten het na beginnen te doen. En over vijf jaar is het de standaard en weten we niet meer hoe we ooit zonder konden.iTunes Store, iPod, iPhone, AirPods, Apple Watch, iPad. History keeps on repeating.
Er zijn immers ook wat tegenvoorbeelden: Lisa, Apple III, Quicktake, Newton. Ook deze maken onderdeel uit van de geschiedenis.
Sinds de iPod is ze dat dus nooit meer overkomen.
Voor mij versterkt zo'n headset een negatieve tendens die iedereen om zich heen kan constateren: het wegkruipen in / achter apparaten, met voorspelbare gevolgen (escapisme etc.) en verregaande psychologische consequenties, die steeds duidelijker beginnen te worden.
iPod Hifi
Misschien goed als we voortaan ook onze leeftijd bij dit type discussies vermelden . . .
Of nog meer recentelijk: de Homepod (niet mini variant) Maar inderdaad, mislukkingen worden doorgaans sneller vergeten dan successen.
Misschien goed als we voortaan ook onze leeftijden bij dit type discussies vermelden....
Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat het fenomeen 'forum' zoals MacFreak om die reden ook bitter weinig gebruikers van <21 kent. Misschien wel nagenoeg geen.
Van harte gefeliciteerd met je 60ste verjaardag, orange!