geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/Facebook-iOS-icoon.jpg
Werknemers Facebook niet overtuigd door ‘eigen’ argumenten
Een week geleden kon je hier lezen dat Facebook de tegenaanval op Apple had ingezet, in de hoop de introductie van de keuze om wel of niet gevolgd te worden nog tegen te houden. Die kans lijkt bijna nul, politiek zit Facebook in het verdomhoekje en Apple trekt zich er weinig van aan.

En om het voor Facebook allemaal nog wat pijnlijker te maken blijkt Buzzfeed News interne berichten van werknemers van Facebook zelf in handen te hebben, waaruit blijkt dat niet iedereen binnen dat bedrijf erg blij is met deze campagne. De kritische werknemers denken dat Facebook hier het eigen gelijk probeert te krijgen over de rug van zelfstandige ondernemers en dat Facebook eigenlijk erg zwak staat.

https://www.macfreak.nl/modules/news/images/zArt.NBA-appTrackingTransparencyPrompt-iOS14.jpg
Werknemers Facebook niet overtuigd door ‘eigen’ argumenten


Het gaat tenslotte simpelweg om openheid naar de gebruikers, en diezelfde gebruikers de keuze laten wat ze wel, of niet, willen delen door bij het bezoeken van meerdere websites gevolgd te worden.

Een bloemlezing uit deze reacties is hier te lezen, hieronder alvast een paar daarvan, waarin onder andere ook de hypocrisie van Facebook ter sprake komt:

Citaat
It feels like we are trying to justify doing a bad thing by hiding behind people with a sympathetic message.
Citaat
Aren't we worried that our stance protecting [small- and medium-sized businesses] will backfire as people see it as "Facebook protecting their own business" instead?

People want "privacy," Facebook objecting here will be viewed with cynicism. Did we know this would be bad PR, and decide to publish anyway?

How do we pick a message that looks less self-serving?
Citaat
They highlight that we're probably not doing everything we can to "stand up for small businesses" when we don't provide human customer service support to small advertisers.
Citaat
The only thing I'm hearing, again and again, is "this is bad for the businesses," and I'd really like someone at the top to explicitly say, "People are better off if they don't know what we're doing, if we don't have to explain ourselves to them, if they don't get a choice to opt-in or opt-out of our practices, if we obscure it as much as possible behind interesting features and then get them to accept surreptitious tracking on the back end as long as we downplay it."
Facebook’s Vice President of Product Marketing Graham Mudd liet het hier niet bij zitten, en pende de volgende reactie:

Citaat
We're not trying to sweep that under the rug. We are, you know, a profitable, big company and we're going to get through this and adapt our products and so forth. But the real folks that are going to get hit by this are small businesses, and that's why we made them the focus of the message.
En ook Facebook's woordvoerder Ashley Zandy deed een duit in het zakje:

Citaat
Since launching this effort we have heard from small businesses literally around the world who are worried about how these changes could hurt their businesses. Because this is such a critical time for [small- and medium-sized businesses], we will continue to share those stories with the public and our employees.


Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.