Ik heb sinds 4 dagen een iPad en vind de app store, vaker wel dan niet, enorm traag. Wanneer dit zich voordoet wacht ik soms 30-60 seconden tot er icoontjes verschijnen (wifi). Dit is op alle tabbladen. Sporadisch laden de pagina's direct.
Mijn internetverbinding is wel snel, en heb er in safari ook geen last van. Daarnaast maak ik reeds 1,5 jaar gebruik van de iPhone app store en weet vanuit dat kader dat het veel sneller moet kunnen. Is dit een bekend probleem of deelt iemand deze ervaring?
Ik gebruik sowieso de Store niet op een iDevice, zolang Apple er niet voor zorgt dat de Store onthoudt waar je was als je naar een detail pagina gaat. Probeer maar eens bvb de top 100 door te lopen en detail paginas op te vrgane, elke keer weer opnieuw naar beneden scrollen, verschrikkelijk.
Ik gebruik gewoon iTunes voor Apps.
Misschien ligt het aan de instellingen?
Ik vind het wel vreemd dat het zo langzaam werkt. Ik mag hopen dat hier op korte termijn verandering in komt. Al was het nou voor een gratis app, maar in dit geval verdienen ze het meeste aan die hele AppStore. Dan mag je toch ook wel een beetje snelheid verwachten?
Ok, dus je weet dat het niet aan de AppStore zelf ligt en toch geef je de schuld aan de AppStore of verwacht je daar de verbetering in snelheid?
Ik denk dat je het lokaal moet zoeken in het netwerk of heel misschien dat het aan de iPad zelf ligt (restore doen?) maar zeker niet aan de AppStore zoals je zelf nu hebt bewezen...
Er zal inderdaad wel iets mis zijn lokaal, misschien is het een instelling in de router... Restore heb ik al geprobeerd, dit bracht helaas niets.
Bedankt voor de hulp
Dank voor de hulp!
edit: nee, toch niet. Was van korte duur. Helaas. Ga nu eerst eens proberen op een ander draadloosnetwerk de appstore te benaderen. Mogelijk kan ik dan dingen uitsluiten.
(Bewerkt door mgroeneboer om 13:17, 6-09-2010)
Wel gek overigens dat ik op mn iPhone nergens last van heb...
edit: Opgelost. Voor mensen die ooit nog eens tegen dit probleem aanlopen, voor mij was dit de oplossing: Ik heb een opstelling waarbij ik een modem/router heb verbonden met een draadloze router voor wifi. Deze was ingesteld ook als router, met een eigen iprange/DHCP en NAT. Dit geeft geen juiste doorstroom voor je iPad in de AppStore. Om dit op te lossen stel je dus je draadloze router in als Access Point, waarmee je de DHCP en NAT van je modem/router gebruikt, en daarmee ook in de zelfde iprange komt. Probleem opgelost, alles vloeiend.
(Bewerkt door mgroeneboer om 21:13, 10-09-2010)