Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 18:07    reactie #25
geplaatst door: Nicky
@GertJan: Zo had ik het ook wel begrepen. Natuurlijk is het heel vervelend om als jodokus in de rij te moeten staan. En vanzelfsprekend hadden ze het even kunnen zeggen, maar grote kans dat juist vantevoren is afgesproken dit niet te doen. Daarmee wordt de hype extra gehypt en levert het nieuwsitems op. Als bedrijf kan je gegeven de beperkte voorraad, niet beter wensen.

Zo wordt de gewone GertJan regelmatig gepiepeld, maar dat is dan mijn persoonlijke mening.....

Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 18:31    reactie #26
geplaatst door: werner

Citaat
Nicky om 17:58, 11-07-2008
Het was in ieder geval al een item op het radionieuws. Wellicht een interview met GertJan in Hart van Holland?
Jammer dat RADAR een zomerstop heeft. Hier zou ik de verontwaardigde toon van mevrouw Hertzenberger toch wel over willen horen: Maar meneer Tie Mobijl, dit is toch gewoon een onbeschofte aanpak?! En meneer Mobijl met een brede grijs van oor tot oor: Mevrouw Hertzenberger, wij verzekeren u dat wij het uiterste hebben betracht om toch zoveel mogelijk klanten in hun wens te voorzien. Wij zullen dan ook in de komende weken iedereen die een iPhone wenst daar zondermeer in tegemoet treden, mevrouw Hertzenberger.

(Bewerkt door Nicky om 17:59, 11-07-2008)


Klopt Nicky, het is altijd weer frappant hoe dit soort mensen zich er uit kletsen. Ze betreuren de gang van zaken, beloven beterschap
en ze weten ook dat iedereen weet als je naar de concurrent gaat de service aldaar ook belabberd is.
Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 19:15    reactie #27
geplaatst door: Robert
[news]Sterker nog, in dit geval zou Radar welkom zijn geweest. Namelijk de bevestiging van de grote vraag naar de iPhone, en die bevestiging creëert natuurlijk weer meer vraag...[/news]
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Onbeschofte T-Mobile aanpak
11 juli 2008 - 20:23    reactie #28
geplaatst door: rhbrgn

Citaat
Robert om 19:15, 11-07-2008
Namelijk de bevestiging van de grote vraag naar de iPhone, en die bevestiging creëert natuurlijk weer meer vraag...

En dit draadje werkt daaraan mee …

* Doorhalen wat niet van toepassing is.
rhbrgn: Bob Rhebergen online
Onbeschofte T-Mobile aanpak
12 juli 2008 - 09:44    reactie #29
geplaatst door: iBite

Citaat
delva om 14:41, 11-07-2008
@ iBite: wat bedoel je met dezelfde ontwikkeling als de iPod destijds?

Ik kocht een iPod Photo, die overigens al een tijdje op de markt was. In die 3 maanden daarna heb ik geprobeerd om er een video op te laten draaien. 4 maanden na aanschaf lag daar de iPod Video in de winkels en in rap tempo kwam daar de iPod touch achteraan... Ik sloeg mezelf voor m'n kop... Ik had zo graag de Touch willen hebben, maar tja, ik was net 500 euro lichter omdat ik een iPod Photo had gekocht die ik toen natuurlijk niet meer aan de straatstenen kwijt zou zijn geraakt. Dus stel ik me nu tevreden met mijn iPodje die dienst doet als extra schijf, spelcomputer en muziek opslag...

Er zal misschien niet zo heel veel veranderen aan de iPhone zelf, maar misschien wel aan de abo prijs... ? Wie weet.. Ik wacht nog heel even met aanschaf

De enige plaats waar succes voor werk komt is in het woordenboek
Onbeschofte T-Mobile aanpak
13 juli 2008 - 13:51    reactie #30
geplaatst door: iBite

ai...

De enige plaats waar succes voor werk komt is in het woordenboek
Onbeschofte T-Mobile aanpak
13 juli 2008 - 14:09    reactie #31
geplaatst door: marco72

Citaat
JPZ om 11:56, 11-07-2008

Ik heb mijn toestel bij de BelCompany gehaald,vorige week al gereserveerd.
Vanmorgen om 9 uur stonden daar al 8 man voor de deur,die vervolgens allemaal op een wachtlijstje moesten.
Toen ik binnen kwam om kwart over 9,kreeg ik dus een iphone...terwijl de rest van de klanten hun naam op mocht geven...als blikken konden doden,had ik dit bericht niet getypt.... :happy:

mmm..ik reed vrijdag rond 17 uur van mijn werk naar huis en dacht laat ik eens de belcompany bellen om te vragen of ze een iphone hebben..en jawel : de witte 16 gb...die wou ik ook. Meteen gereserveerd en om 18.00 uur had ik een iphone..veel geluk gehad dus..en niet in de rij gestaan !! en alles was binnen 1 uur geregeld.

Apple TV iPhone 12 pro MacBook Pro 13" 2019 AirPort Extreme iPhone 4s MacBook Pro 13" 2010 iMac 27" 2010 iPad 2020 iPhone 6s
Onbeschofte T-Mobile aanpak
13 juli 2008 - 21:10    reactie #32
geplaatst door: Peter Villevoye
Ach, het is allemaal niet bepaald van een leien dakje gegaan.

Hype creëren en dan "onbeschoft" mensen onnodig laten wachten
is niet erg fraai, basta. T-Mobile zal voor "Plan B" hebben bedacht
dat wachtenden i.p.v. een iPhone kopen wèl een konden bestellen.
Dat zal de marketing-manager gedacht hebben. Wist hij/zij veel,
dat het hele systeem in 5 minuten over de rooie ging ! Plan C ?

"iPhone - je hebt er al zolang op gewacht", zeggen de affiches.
Iemand mag daar met vette stift wel een 'pay-off' onder kalken:
"...en waarop je nog 6 weken moet wachten !"

Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Onbeschofte T-Mobile aanpak
13 juli 2008 - 22:14    reactie #33
geplaatst door: Calvin
ja, het is niet netjes om teveel mensen te laten wachten en het is niet handig om de systemen te laten knallen maar ook iTunes lag er de hele dag nagenoeg uit.
Maar...... iedereen weet dat Apple bewust te weinig apparaten maakt/levert en schaarste creert. Moeten we daar Tmobile voor aanspreken of is Apple hier wellicht 1 van de grootste boosdoeners (ai, dat zeggen is zeker hetzelfde als vloeken in de kerk.....)

Kom op mensen, balen dat je voor niets of heel lang hebt moeten wachten maar dat is het lot van 1 van de eersten willen zijn, Het is een freaking telefoon, niets meer en niets minder.
3 maanden wachten en je koopt het ding zo uit de schappen.

( en ik ben blij met de mijne, gewoon gereserveerd en 's avonds opgehaald)

-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Onbeschofte T-Mobile aanpak
13 juli 2008 - 22:20    reactie #34
geplaatst door: werner
Natuurlijk zijn ze blij met de hype, maar ik kan niet geloven dat Apple bewust schaarste creëert.

Ach, wat is een paar weken/maanden wachten op een mensenleven!

Onbeschofte T-Mobile aanpak
13 juli 2008 - 23:03    reactie #35
geplaatst door: Whopper
FF geduld en je krijg hem cadeau bij de omo
Iphone geeft niet veel meer dan de ipod touch
alleen bellen en internetten
Maar stukken duurder
Fijne dag nog
Onbeschofte T-Mobile aanpak
13 juli 2008 - 23:35    reactie #36
geplaatst door: Peter Villevoye
Bewuste schaarste ? Nee, dat denk ik ook niet.
En niet omdat ik Apple leuker vind dan T-Mobile.
Nederland was echter een van de laatste landen
(of zijn we dat alweer vergeten) die een deal met
Apple Inc. heeft gesloten. Geen wonder dat je dan
de 'kliekjes' van de voorraad mag opsouperen...
Binnenkort komt de NL-voorraad wel in orde.

En een telco provider die bewust een hype maakt,
dat is schering en inslag. Ik lig er niet wakker van,
heb niet in 'n rij gestaan, ben gewoon gaan kijken
en merkte op diverse locaties dat alles al op was
en dat systemen kolossaal de mist in gingen.

Het had mooier kunnen zijn.

Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Onbeschofte T-Mobile aanpak
13 juli 2008 - 23:59    reactie #37
geplaatst door: odo
Was er even tussen uit en lees nu hoe de introductie is gegaan. Ik lees eigenlijk vooral maar negatieve en teleurgestelde verhalen. Krijg er een beetje nare smaak van in mijn mond. Een wereldwijde introductie breeduit gehypt en dan is het meteen op? Harry Potterboeken zijn toch ook niet meteen uitverkocht? De hype is er daar niet minder om! Bij mij is het verlangen verdwenen iig. Als de Touch een redelijke prijsdaling laat zien ga ik daar maar voor denk ik zo. Niks geen roze T-mobile toestanden en een suffe gewone telefoon om te bellen.
Onbeschofte T-Mobile aanpak
14 juli 2008 - 00:26    reactie #38
geplaatst door: Gertjan
@Calvin: nog maar een keer ten overvloede;
:music:
- ik heb geen opmerkingen over  het  tekort aan toestellen, dat risico was
  van te voren  bekend en idd  inherent  aan  de  wens bij  de  eersten te
  horen die zo'n iPhone hebben
- ik heb opmerkingen over de aanpak van mijn lokale  T-mobile vestiging;
  * vooraf  geen  reservering  mogelijk,  terwijl  dat  veelvuldig wel tot de
    mogelijkheden bleek te behoren
  * geen opgave van de beschikbare toestellen  bij  opening van de winkel
  * welbewust mensen voor janjodokus in de rij laten staan
- ik ben al over de eerste klap heen en ben content  met de bedenktijd die
  me nu wordt gegeven om na te denken waar en wanneer ik welke iPhone
  ga aanschaffen
:biggrin:
          ******* Switched sinds 13-9-2000 *******
Onbeschofte T-Mobile aanpak
14 juli 2008 - 08:01    reactie #39
geplaatst door: jakvo
Blijkbaar bestaat de Nederlander niet meer waar ik 30 jaar geleden mee samenwerkte. Deze mensen lieten zich niet voor aap zetten door een onbeschofte klote firma, maar gingen in de aanval met alles wat ze in hun kast hadden. Ik heb altijd bewondering gehad voor de Nederlandse collega die zich niet lieten verneuken door "de baas". Nu moet men het klaarblijkelijk kunnen verdragen dat een klotefirma je verneukt. Heeft de Nederlandse consument dan geen ballen meer.
Je hebt gelijk Gertjan, je bent onbeschoft verkloot door een bende zakken.
Het kruipdieren gepeupel dat zich ergert aan jou woorden kan best in een terrarium tussen de andere kruipdieren gaan leven.
Waar is verdomme de tijd dat de Nederlander zelfrespect had?
iMac 27-inch: 3,1-GHz 3,1-GHz quad-core Intel Core i5
MacBook air 11-1,6-GHz dual-core
Onbeschofte T-Mobile aanpak
14 juli 2008 - 08:41    reactie #40
geplaatst door: Efefes

Citaat
Peter Villevoye om 23:35, 13-07-2008
Bewuste schaarste ? Nee, dat denk ik ook niet.
En niet omdat ik Apple leuker vind dan T-Mobile.
Nederland was echter een van de laatste landen
(of zijn we dat alweer vergeten) die een deal met
Apple Inc. heeft gesloten. Geen wonder dat je dan
de 'kliekjes' van de voorraad mag opsouperen...
Binnenkort komt de NL-voorraad wel in orde.

Ach Peter, wij zijn het bijna altijd met elkaar eens maar dat
geloof je toch niet zelf hoop ik?

Dat Nederland 1 van de laatste landen is die
een deal heeft gesloten en dat we daarom restjes kregen??
Bij de aankondiging van de 3G werd NL direct genoemd.
Je kan toch nagaan dat er veel belangstelling
is voor een toestel als dat voorheen nog niet leverbaar
was in een land?

Er hadden zich ruim 40.000 mensen ingeschreven op de
nieuwsbrieven van T-Mobile, uiteindelijk waren er ongeveer
8.000 toestellen verspreid over het land te krijgen. Lijkt
me toch een behoorlijke mismatch zeker als je ervan uitgaat dat
een groot deel van de mensen niet hun e-mail adres inlevert bij
een club als T-Mobile en dat die 40.000 dus veel meer belangstelling
aankondigt?

Gegeven het feit dat T-Mobile zelfs met
de beperkte voorraad nog niet in staat was om de
toestellen te activeren zegt mij genoeg over dat clubje:
ze hadden niet gerekend op zo'n belangstelling, ze hadden
niet voldoende voorraad besteld,
Ik hou mijn hart vast: ze krijgen visual voicemail
met veel moeite aan de praat. het 3G netwerk zal straks wel
overbelast zijn, mensen krijgen straks torenhoge rekeningen
omdat ze dachten al onbeperkt dataverkeer te hebben maar
dat was pas na het weekend etc. Uiteindelijk doet dat de
naam van Apple meer kwaad dan goed terwijl dat slechts
indirect aan Apple ligt (door de slechte keuze van provider)

Het had mooier kunnen zijn......dat is wel een understatement.
Bij de introductie van de 2G in al ons omringende landen heb ik
niets gelezen van soortgelijke problemen. Toegegeven, activatie
was toen niet vereist bij aankoop (belachelijke constructie ook)
maar als je die hype had geëxtrapoleerd naar de introductie van
de 3G had de voorbereiding toch wel heel wat beter gekund.

Onbeschofte T-Mobile aanpak
14 juli 2008 - 10:38    reactie #41
geplaatst door: Calvin

Citaat
jakvo om 8:01, 14-07-2008
Blijkbaar bestaat de Nederlander niet meer waar ik 30 jaar geleden mee samenwerkte. Deze mensen lieten zich niet voor aap zetten door een onbeschofte klote firma, maar gingen in de aanval met alles wat ze in hun kast hadden. Ik heb altijd bewondering gehad voor de Nederlandse collega die zich niet lieten verneuken door "de baas". Nu moet men het klaarblijkelijk kunnen verdragen dat een klotefirma je verneukt. Heeft de Nederlandse consument dan geen ballen meer.
Je hebt gelijk Gertjan, je bent onbeschoft verkloot door een bende zakken.
Het kruipdieren gepeupel dat zich ergert aan jou woorden kan best in een terrarium tussen de andere kruipdieren gaan leven.
Waar is verdomme de tijd dat de Nederlander zelfrespect had?

Sjonge, wat een taalgebruik. Kennelijk heb je niet vooraan gestaan toen subtiliteit werd uitgedeeld. Dat 1 winkel niet netjes gehandeld heeft, zegt nog niets over de hele toko.
Maarja, wat kun je verwachten van iemand met zo´n onderschrift ( Iets over onverschilligheid en Auschwitz,  :yucky: )

(Bewerkt door Calvin om 10:39, 14-07-2008)

-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Onbeschofte T-Mobile aanpak
14 juli 2008 - 11:32    reactie #42
geplaatst door: werner
Het valt op dat het er steeds onbeleefder aan toegaat op het forum.

Er weleens aan gedacht dat het waarschijnlijk niet mogelijk was om voor al die
landen tegelijk voldoende G3 iPhones te produceren voor de introductie datum!

Onbeschofte T-Mobile aanpak
14 juli 2008 - 11:33    reactie #43
geplaatst door: jakvo
Als je met subtiel bedoelt in het zand kruipen voor een firma die blijkbaar niet de mogelijkheden geeft om service te verlenen, nu ja dan ben ik niet subtiel, ook niet diplomatisch. Ik zeg gewoon wat ik er van denk, hoe de moderne(?) Nederlanders (macfreaks) zich laten bedonderen.
Ik dacht dat klant koning was, jij hebt daar duidelijk een andere mening over. Je woordgebruik is misschien wel subtiel maar dat doet niet af van het toontje dat je gebruikt, zielig man!
iMac 27-inch: 3,1-GHz 3,1-GHz quad-core Intel Core i5
MacBook air 11-1,6-GHz dual-core
Onbeschofte T-Mobile aanpak
14 juli 2008 - 11:44    reactie #44
geplaatst door: Calvin
Ik heb het over je taalgebruik, staat totaal los van Tmobile/Apple of welk bedrijf dan ook.
Als je bij mij op kantoor zo tegen me zou praten, zou ik dat ook niet accepteren.

Maar ontopic, zou best wel eens kunnen dat de productie capaciteit onvoldoende was. In een paar dagen al die dingen voorzien van de definitieve firmware en dan inpakken en shippen is een hele operatie op zich.

-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Onbeschofte T-Mobile aanpak
14 juli 2008 - 11:49    reactie #45
geplaatst door: werner
Ja we leven in een tijd dat men alles wil zeggen wat men denkt, maar ik wil het niet altijd weten.

Ben bang dat mensen als jij jakvo, met dat geenstijl.nl toonje, langzaam de norm gaan worden
op internet en ook hier helaas.

Kritisch mag, maar het is de toon die de muziek maakt.

Onbeschofte T-Mobile aanpak
14 juli 2008 - 13:22    reactie #46
geplaatst door: iBite
[off topic] Moa... wat Jakvo 'scheld' zit wat in... Probeer maar eens een afspraak te maken bij onze huisarts die je maar een half uurtje per dag kun bereiken... Dan mag je wel wat ruggegraad tonen.

Maar Calvin heeft ook gelijk, met grof taal gebruik kom je niet erg ver... Stoot je eerder af. Het gaat er idd om hoe werner het benoemd... Muziek man![/off topic]

De enige plaats waar succes voor werk komt is in het woordenboek
Onbeschofte T-Mobile aanpak
14 juli 2008 - 16:02    reactie #47
geplaatst door: David Bosman

Citaat
iBite om 9:44, 12-07-2008

Citaat
delva om 14:41, 11-07-2008
@ iBite: wat bedoel je met dezelfde ontwikkeling als de iPod destijds?

Ik kocht een iPod Photo, die overigens al een tijdje op de markt was. In die 3 maanden daarna heb ik geprobeerd om er een video op te laten draaien. 4 maanden na aanschaf lag daar de iPod Video in de winkels en in rap tempo kwam daar de iPod touch achteraan... Ik sloeg mezelf voor m'n kop... Ik had zo graag de Touch willen hebben, maar tja, ik was net 500 euro lichter omdat ik een iPod Photo had gekocht die ik toen natuurlijk niet meer aan de straatstenen kwijt zou zijn geraakt. Dus stel ik me nu tevreden met mijn iPodje die dienst doet als extra schijf, spelcomputer en muziek opslag...

Er zal misschien niet zo heel veel veranderen aan de iPhone zelf, maar misschien wel aan de abo prijs... ? Wie weet.. Ik wacht nog heel even met aanschaf

Mmm, ik weet niet wat jij rap noemt, maar tussen de iPod Photo (en de introductie van iPod Video) zat toch wel een kleine twee jaar.
Misschien dat jouw gevoel van tijd anders is dan het mijne, maar ik vind dat er nog aardig wat maanden tussen zitten... (overigens gebruik ik ook al bijna drie jaar met veel plezier een iPod Photo).
Maarre, welke Photo heb jij dan dat je er €500,00 voor betaald hebt? (volgens mij kostten ze 309 en 409 euro)

Onbeschofte T-Mobile aanpak
14 juli 2008 - 16:56    reactie #48
geplaatst door: A Henket
Ontopic: het lijkt me dat T-Mobile dit netter had kunnen doen. Ze konden ook uitleggen dat ze er 500 hadden in de eerste nacht. Twaalf toestellen is wellicht iets om je voor te schamen eerder dan toegeven, maar dat zal meer met Apple te maken hebben gehad. Bij elk ander product wordt wel openheid van zaken gegeven. Of er bewúst te weinig is geproduceerd blijft koffiedik kijken: dát er te weinig is geproduceerd, is keer op keer bij grote releases een feit.

Offtopic: wonderlijk verloop van de discussie hier. Volgens mij kunnen intenties ook minder verhit over de lijn gezet worden in sommige gevallen.

Onbeschofte T-Mobile aanpak
14 juli 2008 - 17:05    reactie #49
geplaatst door: iBite

Citaat
David Bosman om 16:02, 14-07-2008

Mmm, ik weet niet wat jij rap noemt, maar tussen de iPod Photo (en de introductie van iPod Video) zat toch wel een kleine twee jaar.
Misschien dat jouw gevoel van tijd anders is dan het mijne, maar ik vind dat er nog aardig wat maanden tussen zitten... (overigens gebruik ik ook al bijna drie jaar met veel plezier een iPod Photo).
Maarre, welke Photo heb jij dan dat je er €500,00 voor betaald hebt? (volgens mij kostten ze 309 en 409 euro)

Eigen schuld? Vermoed ik... Niet goed het nieuws gevolgd en ik ben nou eenmaal gek op de gadgets van Apple. Dus het liefst wil ik ze allemaal! Maar heb het geld er niet voor, helaas.
Bij de iPod kocht ik een doc, tulpkabel en nog wat andere kleine gadgets. De iPod zelf koste me 435 euro overigens - voor 60 gig. In Arnhem gekocht bij het Mac Centr. En ook ik gebruik mijn podje nog steeds naar alle tevredenheid. Ook al laat ie me zo nu en dan even in de steek...

De enige plaats waar succes voor werk komt is in het woordenboek