Tiscali ADSL en telefonie
30 januari 2007 - 21:23   
geplaatst door: zwiep
Een vriend helpen Tiscali T12 met telefonie aan te sluiten.
Het ging om een 12 Mbit verbinding en de telefoon moest na aansluiten daarvan op de site van Tiscali geregeld worden. De ADSL modem aansluiten en in Safari in het automatisch verschijnende scherm inlognaam en password intypen, waarna de aansluiting een feit was, verliep erg soepel. De 12 Mbit aansluiting echter bleek in de praktijk de helft nog niet te halen. De helpdesk: "In theorie haalt U 6, 6 Mbit. Ja, dat is minder dan 12". Eerst werd het aan de aansluiting binnenshuis geweten, maar later gaven ze toe het niet te kunnen leveren. Deze vriend van me was er waarschijnlijk, zoals velen met hem, nooit achter gekomen dat'ie belazerd werd.
Toen de telefoon aanvragen. Twee of drie schermen diep op de Tiscali site steeds weer: "Server not found". Weer gebeld,"Nee mijnheer, hier krijgen we die pagina's zonder problemen. Oh ja, maar U heeft een Mac, dan moet U het eens met Firefox proberen, want Safari gaf altijd problemen". Firefox geprobeerd, Internet Explorer geprobeerd, niets mocht helpen. Ondertussen, terwijl de helpdesk weer gebeld werd, een Intel Mac met Windows erbij gehaald en ja hoor: geen probleem. Bij de helpdesk moesten we naar de Windowskant. Dit op aanraden van een vriendelijke Mac helpdeskman die dit een netwerkprobleem vond, dat ze net zo goed op de algemene (Windows-)helpdesk konden oplossen. Toen ze daar hoorden dat ik een mac gebruikte wilden ze niet eens meer praten en werd ik weer met de Mac kant doorverbonden, waar ze me, om een lang verhaal kort te maken, vertelde dat het probleem bekend was en dat Tiscali niet geneigd was de site voor Mac gebruikers toegankelijk te maken.
Kortom onbetrouwbaar en onwelwillend.
En al die gesprekken, die je voert om iets op te lossen wat Tiscali niet goed gedaan heeft, voer je voor 30 cent per minuut.
Een heerlijk bedrijf!

(Bewerkt door zwiep om 21:24, 30-01-2007)

Tiscali ADSL en telefonie
30 januari 2007 - 21:52    reactie #1
geplaatst door: MacWim
Dag Zwiep,

Welkom op dit forum!

Heb zelf ook al bijna drie jaar Tiscali met telefonie. En daarvoor Tiscali inbelverbinding.
Met dat bedrijf heb ik geen slechte ervaringen. Integendeel, het was een van de weinige providers waar ze echt verstand hadden van werken met een Mac.
Ik adviseer je om daar toch even flink door te vragen (of mailen, wat meestal niet lukt), want ik ik meen dat ze daar en aparte afdeling hadden voor de Mac. Kan natuurlijk zijn dat die inmiddels is wegbezuinigd.
Maar hopeloos lijkt je positie dus niet.
Succes dan maar.
:apple:

Mac mini M1, 16 GB 1TB | MBA 6.2 | iPhone 12 mini | iPad Pro 11" 2021 | iPod touch 2009 | Apple TV 3
Bouw websites; webteksten; beeldbewerking met Pixelmator Pro. interlijn.nl
Tiscali ADSL en telefonie
30 januari 2007 - 22:07    reactie #2
geplaatst door: zwiep
Hallo MacWim,
Er bestaat nog steeds een aparte Mac-afdeling, met op z'n minst één erg aardige medewerker. Deze vertelde mij uiteindelijk dat de situatie met hun site nu eenmaal zo was en dat hij er intern niets aan kon veranderen. Blijft dat ik het behoorlijk op oplichting vind lijken 6 Mbit te leveren waar je voor 12 betaald.
Bedankt voor je positieve reactie.
Tiscali ADSL en telefonie
31 januari 2007 - 05:41    reactie #3
geplaatst door: mvdg
Het geldt voor alle adsl providers, dat bij hogere snelheden de afstand van je huis tot aan de buurtcentrale kritiek is. Alleen als je dicht bij die buurtcentrale woont, haal je ook echt de hoge snelheid. In dit geval zou ik toch proberen om door vriendelijk maar dringend de situatie voor te leggen, terug te komen naar een lager abonnement. Ik heb zelf een 6 mbit abonnement en daar ben ik heel tevreden over.

Qua helpdesk is het volgens mij bij bijna alle netwerkproviders slecht geregeld als het om de Mac gaat. Jammer maar helaas.. overigens heb ik niet de problemen ondervonden die jij schetst (pagina's die niet bereikbaar zijn bij aansluiten/aanvragen telefonie) dus daar begrijp ik niet zoveel van. Het lijkt mij misschien eerder een kwestie van andere netwerkinstellingen op je pc ofzo?? Want hier werkte alles prima..

Mitch Design : websites en interactieve toepassingen : http://www.mitchdesign.nl
Tiscali ADSL en telefonie
1 februari 2007 - 13:43    reactie #4
geplaatst door: zwiep
Hallo mvdg

Het ergste was dat zij wisten dat 12 mbt niet te halen was, en ze het toch verkochten.

Dat niet kunnen bereiken van pagina's lijkt mij ook hun fout, want wat kun je nu verkeerd hebben aan de netwerkinstellingen van je 'PC' als je wel op de eerste, en soms tweede, pagina kunt komen, maar dan ineens 'surfer not found' krijgt. Leg me dat eens uit.

Tiscali ADSL en telefonie
1 februari 2007 - 13:52    reactie #5
geplaatst door: PeterT
consumenten lijnen worden meestal versneden. Dus je haalt zelden de gewenste snelheid.
Maar de helft is natuurlijk onacceptabel. Lees de kleine lettertjes eens na. Volgens mij maak je wel een kans om dit aan te vechten.

Zakelijke verbindingen hebben vaak een 1:1 verbinding waar je een gagarandeerde snelheid koopt.
Deze verbindingen zijn hierdoor veel duurder dan consumenten verbindingen.

Wat ik al zeg, de helft lijkt me niet in orde.
Succes

MacBook Pro (medio 2010)
Tiscali ADSL en telefonie
1 februari 2007 - 18:08    reactie #6
geplaatst door: Powerbooky
Tiscali behoort al jaren tot de reeks ISP's die zo min mogelijk doen voor de klant, maar wel alles doen om via geniepige wegen jouw portomonee proberen leeg te kloppen. Gouden bergen beloven, maar prut verkopen.

Deze bedrijven kunnen dat ook: Casema, UPC (aka Chello), Tiscali, Orange (voorheen Wannadoo), Kabelfoon, HetNet

De enige afdeling die bij deze bedrijven wel op volle toeren draait, is de incasso afdeling. Zo krijg ik nog steeds dreigbrieven / rekeningen van Casema, terwijl ik al jaren geen klant meer ben.

(Bewerkt door Powerbooky om 18:13, 1-02-2007)

Smart people usually do their things on a Mac!  | Mac mini 2009 | Mac Pro 2008 | MacBook Pro 2011 | 16 TB Drobo
Tiscali ADSL en telefonie
1 februari 2007 - 19:02    reactie #7
geplaatst door: Macceraar

Citaat
Powerbooky om 18:08, 1-02-2007
UPC (aka Chello)

Inderdaad prut. Ik heb hier al maanden last van tot 90% (of 100% met wat pech) packet loss en soms 0.25 Mbit/s down i.p.v. tegen de 8. Zelden werkt het echt goed. Tot nu toe wijst alles op slechte bekabeling aan UPC's kant (al werkt het nog steeds niet lekker als de kabels mee lijken te werken). 't Is dat dit ik voor niets van deze verbinding in dit huis gebruik kan maken, maar dat betekent niet dat ik geen neiging heb om zelf een verbinding te nemen. Ik wacht nog even (maar niet lang meer) omdat ik heb gehoord dat ze de boel hier in de buurt momenteel aan het vernieuwen zijn.

Heeft iemand tips voor goede ADSL-providers? XS4ALL al is dat wat duurder (heeft iemand een idee waar dat precies heen gaat?), …?

Tiscali ADSL en telefonie
1 februari 2007 - 20:25    reactie #8
geplaatst door: MacFanGuy
van het ModeratorTeam Is geen Tip, geen Nieuwtje en ook geen Mededeling...


Onderwerp verplaatst.

Huh? Wat is dat, een PixelFreak?