http://tweakers.net/nieuws/46660/Intel-plant-meer-sterke-prijsverlagingen.html
Of zal Apple meer in eigen zak gaan steken (ze zouden er verstandig aan doen dat niet te doen...)
http://www.forbes.com/lists/2007/10/07billionaires_The-Worlds-Billionaires_Rank_6.html
Zoals anderen ook al zeggen: je krijgt alleen steeds méér !
Ik vind het juist een duidelijk standpunt wat Apple geeft: voor bedrag X heb je gewoon een product wat qua kwaliteit en snelheid heel goed is ten opzichte van andere laptops. En als er voor hetzelfde geld meer snelheid te krijgen is dan zullen ze dat er wel in gaan stoppen. Zodat de MacBook (bijvoorbeeld) weer een stapje sneller wordt en daarmee ongeveer dezelfde positie houdt in de laptop-markt. Zo is het steeds geweest bij Apple en daar zullen ze niet zomaar vanaf stappen.
Tuurlijk worden nieuwe modellen wel vaak voor andere prijzen aangeboden dan de modellen daarvoor. De iMac kost nu duidelijk minder dan ik er in 2004 voor heb betaald bijvoorbeeld.In die zin verlaagt Apple zijn prijzen wel natuurlijk.
En spreek ik me zelf nu een beetje tegen? ; )
Dan is het geen Pro machine he.
Ik bedoel in een macmini, imac, macbook en macbook pro zitten maar core 2 duo's enne wat is het probleem van het uitbrengen van een wat verouderde mac pro met een iets minder presterende Xeon processor ???
Nou ????
Het is misschien product-technisch te bedenken,maar marketing-technisch vertroebelt het je 'lijn'en kost het teveel aandacht om te differentiëren.
Marketing en verkoop moet dat gaan uitleggenaan mensen die gaan vragen "welke moet ik nukiezen?" En dan later hebben ze toch méér nodigen gaan ze weer zeuren om de uitbreidbaarheiden waarom hun CPU's niet ondersteund wordendoor nieuwe versie X van bepaalde software...
Ik bedoel: mensen is snel uitgelegd wat het verschil tussen een all-in-one oplossing is en een 'kale' desktop, tsja en als het beste wil hebben moet je dieper in de buidel tasten (lees de nieuwste snelste processoren, zwaarste grafische kaarten). Het gat tussen een kale (= zonder geintegreerd beeldscherm) Mac Mini en een Mac Pro is mijns inziens te groot, maar ja ik zal wel de enige zijn die zo simpel denkt ?
mvdg om 10:29, 12-03-2007Gezien de geschiedenis van Apple zullen ze de prijzen niet omlaag doen. Ze zullen eerder een snellere processor erin stoppen. Apple had allang goedkoper kunnen zijn door bijvoorbeeld langzamere processors te gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld voor mijn schoonzus vorige week een pc laptop uitgezocht (omdat ze er zelf geen verstand van heeft) en de meeste zijn nog steeds langzamere dan de MacBook terwijl die al een tijd uit is!! Apple wil gewoon bovenaan staan qua kwaliteit en prestaties. Ze zullen liever hun prijs gelijk houden en een beter product leveren, dan omlaag gaan in prijs en op prijs gaan concurreren met de andere fabrikanten.
niet helemaal waar. apple heeft een tijdje de Emac gehad. niet het nieuwste van het nieuwste: wel goedkoper. het instapmodel in de huidige iMac-serie heeft dat eigenlijk ook. apple probeert wel degelijk voor het kleinere budget een model te hebben en offert de 'kwaliteit' daarvoor op.
Voor de rest heeft het (voor Apple) geen enkele marketing-zin om haarproductlijn in hogere regionen met een model 'omlaag' te differentiëren.En zo zwak is een forse Mac mini als desktop-kastje nou ook weer niet !
Maar hoe dan ook, vertrouw er maar op dat Apple dit haarfijn uitpluist.Iedere fluctuatie in prijsstelling of wijziging in de productlijn zorgt voorrimpelingen in het donkere marketing-water. Laat de marketeers daarmaar lekker naar staren...