ik werk zelf reeds 2 jaar met Click and Buy gekoppeld aan mijn iTunes account om apps te kunnen kopen uit de AppStore. Dit werkt top.
Ik wilde dit ook instellen voor 2 anderen, met hun eigen account. Zowel iTunes als CnB. De Click and Buy account heb ik aangemaakt, en geverifieerd middels de code die bij de cent zit die ze naar je rekeningnummer overmaken ter bevestiging. Echter krijg ik als ik in iTunes bij betalingsgegevens op CnB klik, en ik kom op de site van CnB om in te loggen de volgende melding: "U heeft reeds latere betalingen geautoriseerd." Zo kom ik dus niet bij de bevestigingsstap, maar wordt direct teruggeleid naar iTunes, waarbij ik weer uitkom bij het selecteren van mijn betalingsgegevens. En dit rondje blijft zich zo herhalen, ik kom niet verder.
Iemand hier ervaring mee? Ik zie het vaker terugkomen als ik google op deze melding, maar helaas geen oplossingen.
Dus maar weer via creditcard gedaan.
Ik heb nu gezien dat er bij de Click and Buy account een akkoord staat voor iTunes. Dus heb een mailtje naar Apple gestuurd waarom iTunes nu niet de stap verder wil. Ik hoop dat zij me kunnen helpen.
@iPoemelke: Als zij een oplossing hebben koppel ik het terug.
Hier hetzelfde probleem. Ik ben erg benieuwd naar de reactie van Apple. Zou je de reactie en de eventuele oplossing hier op het forum willen plaatsen zodat ik ook het probleem zou kunnen oplossen? Alvast dank!
Groet,Martijn
"I'm sorry for the inconvenience you've experienced while attempting to set up your iTunes Store account to use ClickandBuy as its payment method. I urge you to try using your operating system's default web browser when setting up a new or existing iTunes Store account to use this method of payment. The problem is occurring when you click the Return to Merchant link with an incompatible browser. If you continue to experience problems after trying this alternative, you may wish to contact ClickandBuy to be sure your account has been properly verified according to their records."
Maar goed, ik gebruikte al Safari. Heb nu FireFox en Chrome geprobeerd, maar geen succes. Hebben jullie toevallig ook beide OSX? Mogelijk dat dit probleem zich niet voordoet op een Windows PC met IE. Het is een optie om te proberen. Ik ga straks eens proberen of ik iTunes op mijn Windowspartitie kan zetten, en op die manier via IE de accounts kan koppelen.
Kansloos van Click and Buy.
Daarin melden dat hun suggestie (Safari) niet werkt, maar dat het wel werkt als je IE8 in Windows gebruikt.Volgens mij zijn ze daar bij Apple niet echt blij mee en zal er vast wel actie ondernomen worden om het (weer) werkend te maken met Safari.
VGVinnie
Wat ik overigens nog niet had vermeld: als je het op een PC probeert, moet je wel eerst op de site van clickandbuy de machtiging uit zetten voor iTunes. Die is namelijk wel doorgekomen daar. Als je die uitzet, en daarna naar iTunes gaat en het proces doorloopt met IE8 als standaard browser (of de link kopieren in de IE8 browser) dan werkt het wel, en wordt je teruggeleid naar iTunes naar de volgende stap.
(Bewerkt door vintage om 14:13, 28-01-2011)
Stap voor stap:Open itunes>ga naar de store>als er ingelogd is, log uit.Ga naar de appstore en kies een gratis app.Er verschijnt nu een dialoogvenster waar je bovenaan klikt op 'nieuw account'.Vul nu je andere e-mailadres in en alle andere gegevens, volg de aanwijzingen tot je bij betalingsmogelijkheden bent aangekomen.Nu vind je achter de creditkaart mogelijkheden de optie 'geen'.Klik die aan en ga door.Na bevestiging van je e-mailadres, heb je nu een iTunes-account.
Wil je dit koppelen met Clickandbuy, log dan in met je iTunes-account.Kies onder het kopje 'snelkoppelingen' 'account'Kies uit 'accountinformatie' 'werk betaalgegevens bij'kies in het volgende veld 'Clickandbuy'kies vervolgens je clickandbuy account als je dat al had,of maak een Clickandbuy account aan.Nu zou alles moeten werken.
Zouden Nederlandse nieuwe Macgebruikers allemaal het uithoudingsvermogen hebben,om deze weg te vinden en te volgen?
vintage om 11:19, 10-02-2011Zouden Nederlandse nieuwe Macgebruikers allemaal het uithoudingsvermogen hebben, om deze weg te vinden en te volgen?
Een van mijn ergernissen over Apple. Er wordt van alles uit de kast getrokken om mensen bij het aanmaken van een iTunes Store account zover te krijgen dat ze hun creditcardinformatie invoeren. Als je dat persé niet wilt, dien je precies te weten hoe je dit kunt omzeilen. Voor een doorsnee Amerikaan mag dit dan misschien de gewoonste zaak van de wereld zijn....
Je login-naam bij je bank en je wachtwoord??
Die geef ik niet af aan derden zoals C&B.
Henk
vintage om 11:19, 10-02-2011Wil je dit koppelen met Clickandbuy, log dan in met je iTunes-account.Kies onder het kopje 'snelkoppelingen' 'account'Kies uit 'accountinformatie' 'werk betaalgegevens bij'kies in het volgende veld 'Clickandbuy'kies vervolgens je clickandbuy account als je dat al had,of maak een Clickandbuy account aan.Nu zou alles moeten werken.Zouden Nederlandse nieuwe Macgebruikers allemaal het uithoudingsvermogen hebben,om deze weg te vinden en te volgen?VGVinnie
Als ik in iTunes het veld "click and buy" aan probeer te vinken selecteert hij gewoon Visa en vraagt om mijn kaartnummer etc.! Ik ben niet in staat om het vakje "click and buy' aan te vinken!
Ow ja en uit frustratie een paar keer achter elkaar op click and buy te klikken crashed mijn itunes...
Itunes versie 10.5Windows 7IE9 geïnstalleerd als standaard browser (hopende dat dit het probleem oplost)
Iemand een goede suggestie?
Edit: Klantenservice opgebeld, die waren van mening dat ik de hele handel moest uninstallen en het opnieuw installeren. Dit heb ik gedaan maar helaas hou ik hetzelfde probleem. Ik heb daarna op een Apple pc in iTunes m'n betaalgegevens gewijzigd, hier werkt het wel! Maar ik moet dat toch ook op mijn eigen pc kunnen doen?!
(Bewerkt door muskje om 14:07, 31-10-2011)