iTunes icm Click and Buy probleem
10 januari 2011 - 11:30   
geplaatst door: mgroeneboer
Hallo allen,

ik werk zelf reeds 2 jaar met Click and Buy gekoppeld aan mijn iTunes account om apps te kunnen kopen uit de AppStore. Dit werkt top.

Ik wilde dit ook instellen voor 2 anderen, met hun eigen account. Zowel iTunes als CnB. De Click and Buy account heb ik aangemaakt, en geverifieerd middels de code die bij de cent zit die ze naar je rekeningnummer overmaken ter bevestiging. Echter krijg ik als ik in iTunes bij betalingsgegevens op CnB klik, en ik kom op de site van CnB om in te loggen de volgende melding: "U heeft reeds latere betalingen geautoriseerd." Zo kom ik dus niet bij de bevestigingsstap, maar wordt direct teruggeleid naar iTunes, waarbij ik weer uitkom bij het selecteren van mijn betalingsgegevens. En dit rondje blijft zich zo herhalen, ik kom niet verder.

Iemand hier ervaring mee? Ik zie het vaker terugkomen als ik google op deze melding, maar helaas geen oplossingen.

Neem een kijkje op mijn fotokunst shop: Wallstars fotokunst
iTunes icm Click and Buy probleem
10 januari 2011 - 13:08    reactie #1
geplaatst door: iPoemelke
Hier ook hetzelfde. Krijg het maar niet voor elkaar.

Dus maar weer via creditcard gedaan.

Macbook pro 13" 2.4 ghz 4 GB ram, iPhone 4 (black) iPhone 4 (white) Apple tv 2, iPad 2
iTunes icm Click and Buy probleem
11 januari 2011 - 08:18    reactie #2
geplaatst door: mgroeneboer
Ik was er al bang voor dat niemand hier iets op wist.

Ik heb nu gezien dat er bij de Click and Buy account een akkoord staat voor iTunes. Dus heb een mailtje naar Apple gestuurd waarom iTunes nu niet de stap verder wil. Ik hoop dat zij me kunnen helpen.

@iPoemelke: Als zij een oplossing hebben koppel ik het terug.

Neem een kijkje op mijn fotokunst shop: Wallstars fotokunst
iTunes icm Click and Buy probleem
11 januari 2011 - 23:35    reactie #3
geplaatst door: martijn140772
Hallo!

Hier hetzelfde probleem. Ik ben erg benieuwd naar de reactie van Apple. Zou je de reactie en de eventuele oplossing hier op het forum willen plaatsen zodat ik ook het probleem zou kunnen oplossen? Alvast dank!

Groet,
Martijn

iTunes icm Click and Buy probleem
12 januari 2011 - 09:09    reactie #4
geplaatst door: mgroeneboer
Apple Support reageerde als volgt:


"I'm sorry for the inconvenience you've experienced while attempting to set up your iTunes Store account to use ClickandBuy as its payment method.

I urge you to try using your operating system's default web browser when setting up a new or existing iTunes Store account to use this method of payment. The problem is occurring when you click the Return to Merchant link with an incompatible browser.

If you continue to experience problems after trying this alternative, you may wish to contact ClickandBuy to be sure your account has been properly verified according to their records."

Maar goed, ik gebruikte al Safari. Heb nu FireFox en Chrome geprobeerd, maar geen succes. Hebben jullie toevallig ook beide OSX? Mogelijk dat dit probleem zich niet voordoet op een Windows PC met IE. Het is een optie om te proberen. Ik ga straks eens proberen of ik iTunes op mijn Windowspartitie kan zetten, en op die manier via IE de accounts kan koppelen.

Neem een kijkje op mijn fotokunst shop: Wallstars fotokunst
iTunes icm Click and Buy probleem
16 januari 2011 - 19:07    reactie #5
geplaatst door: mgroeneboer
En waar ik al bang voor was klopt. Op een Windhoos installatie met IE8 werkt het wel. Wat een drama-systeem. Ik werd zo geirriteerd van dat programma, dat ik me niet eens blij voel dat het nu werkt.

Kansloos van Click and Buy.

Neem een kijkje op mijn fotokunst shop: Wallstars fotokunst
iTunes icm Click and Buy probleem
17 januari 2011 - 10:12    reactie #6
geplaatst door: PS-MacGek
Reactie terugsturen naar Apple Support.

Daarin melden dat hun suggestie (Safari) niet werkt, maar dat het wel werkt als je IE8 in Windows gebruikt.
Volgens mij zijn ze daar bij Apple niet echt blij mee en zal er vast wel actie ondernomen worden om het (weer) werkend te maken met Safari.

MacBook Pro Retina 16" M3 Pro (2024), MacBook Pro Retina 16" Intel (2019), Mac mini (2018), Mac mini (2012), iPad Pro 11" M1, iPhone 11.
Avatar made by Dale Humphries
iTunes icm Click and Buy probleem
17 januari 2011 - 11:26    reactie #7
geplaatst door: mgroeneboer
Dat is inderdaad het eerste wat ik vervolgens heb gedaan. Ik heb ook vermeld dat ik het op zn minst opmerkelijk vind dat Apple samenwerkingsverbanden heeft met dit soort figuren die blijkbaar alleen testen met MS software en niet met Apple software.
Neem een kijkje op mijn fotokunst shop: Wallstars fotokunst
iTunes icm Click and Buy probleem
17 januari 2011 - 18:08    reactie #8
geplaatst door: Ron E
Heb precies hetzelfde probleem, blijf maar in die 'loop' hangen. Safari, Firefox en Chrome geprobeerd, het mag niet baten.
iMac - MacBookPro - MacBook - MacMini - iPad - iPhone
iTunes icm Click and Buy probleem
27 januari 2011 - 14:46    reactie #9
geplaatst door: vintage
Nog steeds hetzelfde probleem. Mijn vrouw  wil haar eigen account in de store voor haar iPhone.
Ze heeft nu een Apple ID en een Clickandbuy account, maar die twee willen niet gekoppeld worden.
Ze komt in een 'Infinite Loop' terecht.
VG
Vinnie
You said no strings could secure you at the station.
Platform ticket, restless diesels, goodbye windows
iTunes icm Click and Buy probleem
27 januari 2011 - 15:01    reactie #10
geplaatst door: mgroeneboer
Oplossing staat reeds hierboven. Proberen op een PC met Windows en IE8.
Neem een kijkje op mijn fotokunst shop: Wallstars fotokunst
iTunes icm Click and Buy probleem
27 januari 2011 - 21:42    reactie #11
geplaatst door: vintage
Ik heb alleen mac's, dus oplossing moet ik buitenshuis zoeken,
nou echt niet!
Ik heb Apple maar een support mail gestuurd.
Lekker klantvriendelijk, alleen in't Engels!

VG
Vinnie

You said no strings could secure you at the station.
Platform ticket, restless diesels, goodbye windows
iTunes icm Click and Buy probleem
28 januari 2011 - 09:59    reactie #12
geplaatst door: mgroeneboer
Ik heb ook alleen Mac, maar heb voor noodgevallen wel een kleine windhoos partitie. Die gebruik ik misschien 1 x per jaar, maar goed. In dit geval is het wel weer vrij belangrijk.

Wat ik overigens nog niet had vermeld: als je het op een PC probeert, moet je wel eerst op de site van clickandbuy de machtiging uit zetten voor iTunes. Die is namelijk wel doorgekomen daar. Als je die uitzet, en daarna naar iTunes gaat en het proces doorloopt met IE8 als standaard browser (of de link kopieren in de IE8 browser) dan werkt het wel, en wordt je teruggeleid naar iTunes naar de volgende stap.

Neem een kijkje op mijn fotokunst shop: Wallstars fotokunst
iTunes icm Click and Buy probleem
28 januari 2011 - 14:12    reactie #13
geplaatst door: vintage
Ik heb alleen maar Power PC's.
Moet ik voor een clickandbuy een intel machine aanschaffen
en een windowsversie?
Dacht het niet.

VG
Vinnie

(Bewerkt door vintage om 14:13, 28-01-2011)

You said no strings could secure you at the station.
Platform ticket, restless diesels, goodbye windows
iTunes icm Click and Buy probleem
10 februari 2011 - 11:19    reactie #14
geplaatst door: vintage
Helpdesk komt er ook niet uit.
Geven een workaround:
Maak eerst een gratis iTunes account aan.
Probleem:
Het woordje 'geen' bij betalingsmogelijkheden is niet aanwezig.
Dit is een bekend gegeven, ook Apple weet dat, het staat in hun knowledge base.
Je hebt wel een ander e-mailadres nodig.

Stap voor stap:
Open itunes>ga naar de store>als er ingelogd is, log uit.
Ga naar de appstore en kies een gratis app.
Er verschijnt nu een dialoogvenster waar je bovenaan klikt op 'nieuw account'.
Vul nu je andere e-mailadres in en alle andere gegevens, volg de aanwijzingen tot je bij betalingsmogelijkheden bent aangekomen.
Nu vind je achter de creditkaart mogelijkheden de optie 'geen'.
Klik die aan en ga door.
Na bevestiging van je e-mailadres, heb je nu een iTunes-account.

Wil je dit koppelen met Clickandbuy, log dan in met je iTunes-account.
Kies onder het kopje 'snelkoppelingen' 'account'
Kies uit 'accountinformatie' 'werk betaalgegevens bij'
kies in het volgende veld 'Clickandbuy'
kies vervolgens je clickandbuy account als je dat al had,
of maak een Clickandbuy account aan.
Nu zou alles moeten werken.

Zouden Nederlandse nieuwe Macgebruikers allemaal het uithoudingsvermogen hebben,
om deze weg te vinden en te volgen?

VG
Vinnie

You said no strings could secure you at the station.
Platform ticket, restless diesels, goodbye windows
iTunes icm Click and Buy probleem
10 februari 2011 - 11:26    reactie #15
geplaatst door: Pieterr

Citaat
vintage om 11:19, 10-02-2011
Zouden Nederlandse nieuwe Macgebruikers allemaal het uithoudingsvermogen hebben, om deze weg te vinden en te volgen?

Een van mijn ergernissen over Apple. Er wordt van alles uit de kast getrokken om mensen bij het aanmaken van een iTunes Store account zover te krijgen dat ze hun creditcardinformatie invoeren. Als je dat persé niet wilt, dien je precies te weten hoe je dit kunt omzeilen. Voor een doorsnee Amerikaan mag dit dan misschien de gewoonste zaak van de wereld zijn....

"One experiment is worth a thousand expert opinions."
iTunes icm Click and Buy probleem
28 april 2011 - 22:30    reactie #16
geplaatst door: Rataplan
Maar moet je nu nog steeds al je gegevens aan C&B geven?

          Je login-naam bij je bank en je wachtwoord??

   Die geef ik niet af aan derden zoals C&B.

 Henk

hoe meer men weet,
hoe beter men inziet,
dat men niets weet !
iTunes icm Click and Buy probleem
31 oktober 2011 - 12:30    reactie #17
geplaatst door: muskje

Citaat
vintage om 11:19, 10-02-2011

Wil je dit koppelen met Clickandbuy, log dan in met je iTunes-account.
Kies onder het kopje 'snelkoppelingen' 'account'
Kies uit 'accountinformatie' 'werk betaalgegevens bij'
kies in het volgende veld 'Clickandbuy'
kies vervolgens je clickandbuy account als je dat al had,
of maak een Clickandbuy account aan.
Nu zou alles moeten werken.

Zouden Nederlandse nieuwe Macgebruikers allemaal het uithoudingsvermogen hebben,
om deze weg te vinden en te volgen?

VG
Vinnie

Als ik in iTunes het veld "click and buy" aan probeer te vinken selecteert hij gewoon Visa en vraagt om mijn kaartnummer etc.! Ik ben niet in staat om het vakje "click and buy' aan te vinken!

Ow ja en uit frustratie een paar keer achter elkaar op click and buy te klikken crashed mijn itunes... :mad:

Itunes versie 10.5
Windows 7
IE9 geïnstalleerd als standaard browser (hopende dat dit het probleem oplost)

Iemand een goede suggestie?

Edit: Klantenservice opgebeld, die waren van mening dat ik de hele handel moest uninstallen en het opnieuw installeren. Dit heb ik gedaan maar helaas hou ik hetzelfde probleem. Ik heb daarna op een Apple pc in iTunes m'n betaalgegevens gewijzigd, hier werkt het wel! Maar ik moet dat toch ook op mijn eigen pc kunnen doen?! :thumbs-down:

(Bewerkt door muskje om 14:07, 31-10-2011)