Even een (euforische!) tussenstand (excuses voor de lap tekst):
- vanmiddag de helpdesk van Tele2 gebeld, en meteen gevraagd de technische dienst in te schakelen.
- 4 uur later krijg ik al de technische dienst op mijn iPhone. Dezelfde man die ik een week geleden ook aan de telefoon had gehad. Was zo vriendelijk toen zijn telefoonnummer af te geven, zodat ik hem bij moeilijkheden rechtstreeks kon bellen (was het nummer kwijt...)
- Hier, op ± 17 meter kabel-afstand, moest ik de nieuwe modem aansluiten.
- De ± 17 meter lange adsl-kabel op het nieuwe modem aansluiten
- Alle relevante lampjes brandden correct.
- Maar hij kon op afstand zien, dat ik geen verbinding had.
- Veel van zijn kant gehocus pocus, modem paar keer herstarten:
- Verbonden!
- Getest met mijn iPad: verbonden!!
Zit nu nog op het oude modem, en ga morgen de nieuwe aansluiten ("Als je problemen hebt: hier heb je nogmaals mijn rechtstreekse nummer")
Conclusie:
- er zijn nog zeer deskundige en zeer behulpzame (externe) helpdesk-medewerkers!
- Hij bekeek het signaal op afstand: was uitstekend. Ondanks de ± 17 lange platte (telefoon) kabel verbinding met het ISRA punt ("Die lengte heeft hier geen invloed")
- het had dus niets met de instellingen hier te maken, maar bij de provider!