Een leverancier heeft een webshop [www.LEVERANCIER.buy-online.com] en biedt zijn verdelers een kopie aan, weliswaar met een persoonlijk adres en lichtjes aangepaste webshop-homepage [www.DEALER.buy-online.com] + eigen back-office. De leverancier beheert en onderhoudt de webshop via een eigen back-office. Zijn dealers hebben enkel invloed op de webshop via een aparte back-office: kortingen toekennen aan zijn beste klanten (zonder echter de prijzen te wijzigen), leveringsmethoden instellen, statistieken enz.
Ik neem aan dat er slechts 1 webshop is die de leverancier onderhoudt. Maar verder begrijp ik het niet zo goed. Zou er voor iedere dealer een kopie moeten worden gemaakt van de originele webshop op ieder van de verschillende webadressen? Of wordt met een soort alias gewerkt? Hoe functioneert die aparte dealer back-office in relatie met zijn webshop? ...
Meestal heb je 1 website met shop & back-office. Maar deze vind ik toch een stevige doordenker hoor ...
Je kan werken met een geraamte (html file met structuur), welke voor elke klant gelijk is. Dat geraamte gaat een externe css,js,... file en betreffende afbeeldingen halen van 1 centrale plek van de server.Je kan ook alles gewoon in meervoud aanmaken zonder externe links, enorm inefficiënt dat wel.
Er zullen vast nog meer oplossingen zijn. Waarom vraag je het niet aan het bedrijf zelf? Als je ervoor gaat betalen mag je toch eens informeren hoe het werkt?
Maar waarom wil je het eigenlijk weten? Gewoon uit interesse? Dit puur weer voor mijn interesse :P