Ik heb nu geprobeerd via de fotoservice van Kruidvat. Eerst een walgelijk programma geinstalleerd voor OSX, daarna kreeg ik steeds de foutmelding dat mijn bestanden beschadigd zouden zijn, maar uiteindelijk is het toch gelukt, nog wel 10x sneller dan bij de Hema. Ik heb ze nog niet binnen, maar ik hoor altijd slechte verhalen over de kwaliteit van Kruidvat. Over Hema was ik wel tevreden. Zijn er behalve kruidvat nog andere alternatieven? Iemand ervaring met die van Albert de Gein bijvoorbeeld?
Als je tevreden was over de resultaten dien dan je foto's in viahttp://www.prestoprint.nlhttp://www.prestoprint.behttp://www.fujiprint.nlhttp://www.fujiprint.bewant zij voeren het werk voor die grootgrutter uit.
(Bewerkt door michelvdb om 12:10, 6-05-2004)
Deze week heb ik al verschillende keren geprobeerd om foto's op te sturen (via de Java front end, die nu 150 ipv 99 foto's per sessie accepteert), en dat lukt niet. Niet met m'n iMac, en niet met m'n XP laptop. Het ligt dus aan de Hema (of aan Fuji), niet aan je verbinding of je provider.
Dan is het misschien een tijdelijk probleem, maar vertel me eens, hoe krijg je die Java Front End aan de praat op de Mac en met welke browser?
klik:http://www.internet-print-service.nl/
Bij het Kruidvat kon ik kiezen uit drie methoden, waarvan er maar één (de 'Standaardmethode') geschikt leek voor de Mac. Maar in dat traject verscheen op een gegeven moment de mededeling dat je een telefoon met bepaalde digitale faciliteiten dient te hebben, en die heb ik niet. Einde verhaal dus. Klop dat inderdaad, dat van die telefoon?
De procedure bij Albert Heijn ziet er op het eerste gezicht buitengewoon clean, vriendelijk en gemakkelijk uit, maar werkt in de praktijk buitengewoon moeizaam. Eerst één voor één al die foto's selecteren, en vervolgens begint het uploaden. Of zou het uploaden moeten beginnen; want bij mij gebeurde er twee keer helemaal niets. Dus twee keer weer terug naar het begin, twee keer weer die foto's één voor één selecteren, twee keer weer proberen up te loaden, en warempel, de derde poging tot uploaden had succes. Maar vervolgens raakte ik verstrikt in het woud van schermen, keuzemogelijkheden en aanwijzingen dat mij vervolgens werd voorgetoverd. En toen heb ik de moed maar opgegeven.
Vervolgens heb ik het bij Prestoprint geprobeerd, en dat ging nog het beste, alhoewel ook niet echt vlekkeloos. Uiteindelijk dus de zaak maar naar Prestoprint gestuurd; en nu maar afwachten wat het resultaat zal zijn.
Enige algemene opmerkingen:- de invoerprocedure is behoorlijk omslachtig. Waarom een klant dwingen alle foto's één voor één in te voeren? Het zou mogelijk moeten zijn om bv. een foto-album van iPhoto in één keer up te loaden, en dat kan nu (voor zover ik heb kunnen zien althans) niet.- het duurt allemaal behoorlijk l--a--n--g- het is vrij duur: bij Prestoprint 0.49 voor een afdruk van 13 x 18. Dat is niet echt goedkoop.
Maar goed, misschien hebben anderen met andere adressen betere ervaringen.
Prima kwaliteit, en super handig.
GroetWik
michelvdb om 10:06, 6-05-2004zach,Als je tevreden was over de resultaten dien dan je foto's in viahttp://www.prestoprint.nlhttp://www.prestoprint.behttp://www.fujiprint.nlhttp://www.fujiprint.bewant zij voeren het werk voor die grootgrutter uit.
Leuk berichtje via safari ontvang ik van fuji.nl
Thomas
Toen dan toch maar de foto's ter plekke de foto's uitgezocht en besteld. Twee dagen gewacht, helaas storing in de centrale. Weekend gewacht, weer geen foto's> Nu was de verklaring dat van de foto's plus mijn opdracht (lees naam en telefoonnummer) één bestand wordt gemaakt. Als dat corrupt raakt, krijgt de klant van de hema dus géén foto's en géén bericht. Da's dus fijn geregeld bij de Hema.
Toen maar ouderwets gaan uploaden. Daar zijn tegenwoordig fijne hulpprogrammaatjes voor, maar dat van de Hema geeft na het langdurige (maar wel mapsgewijs) binnenhalen keer op keer een foutmelding. Dan maar echt primitief: elk bestand apart opgeladen, ook weer een foutmelding. Lust u nog Hemaworst?
Dan maar het Kruitvat.Inderdaad een godsgruwelijk lelijke interface. Hulpprogramma geinstalleerd, loopt inderdaad voortdurend vast. Handmatig opladen reageert totaal niet.
Dan maar naar KralDoet al helemaal niet aan Mac software en opladen, ho maar bij 'de grootste fotocentrale van Nederland'. De knop 'Foto's uploaden' reageert niet.
Toen eens hier wezen kijken en de link naar Fuji gelegd. De interface is precies gelijk aan die van de Hema, maar wel middeleeuws handwerk: foto's een voor een doorsturen. Ging in een keer goed.
De achterban is ondertussen boos dat de foto's steeda maar niet komen en ik ben uren kwijt met !@# gedoe.Digitale fotografie was toch zo hot? Doe ik iets fundamenteel fout? Tellen Macgebruikers weer eens niet mee (Postbank)? Heeft iemand een gouden tip?
Fotosoap vervolgMac veroorzaker van problemen
Wat betreft de Hema: het probleem met het uploaden via internet blijkt zich niet voor te doen bij gebruik van Safari. Ik gebruikte Firefox. Punt van kritiek op de Hema blijft dat de knoppen Upload bestand of Upload map waarvan sprake is, ontbreken! Je kunt wel 'toevoegen' en dat werkt heel raar: je kunt geen mappen uploaden, maar wel eerst 1 bestand toevoegen en daarna de rest uit de map.
De andere mogelijkheid van de Hema is de terminal in de zaak. Wat ik ook probeerde: ik kreeg automatisch het dubbele aantal foto's in beeld van wat op mijn flash card stond! Eenmaal normaal, eenmaal met een punt voor de originele bestandsnaam. Als ik die dan uitzeefde en de opdracht verzond, waren er twee dagen later steevast géén foto's. Een vriend van me bracht me op het spoor van de oplossing: hij krijgt plaatjes van mij altijd dubbel in zijn mail! Ik heb toen mijn oude G4 onder stoom gebracht en de kaartlezer daarop aangesloten en zo de bestanden op een tweede flashkaart gezet. En ja hoor: de Hema-terminal ziet dan enkele bestanden. Waarmee dus mijn G5 / maxos10.3.9 definitief als boosdoener moet worden geïdentificeerd! Wie kent dit probleem en/of weet een oplossing?
Nog een lachertje met Fuji/Prestoprint: via Firefox foto's geladen, fotowinkel in de buurt gekozen, een dag later kwam mailtje dat mijn foto's klaar waren en de volgende dag gehaald konden worden. Toen ik die winkel zocht en het adres vond, bleek die al meer dan een jaar gesloten te zijn! Het adres stond nog wel vrolijk op de Fuji-site, maar is nu weggehaald. Men nam niet de moeite te achterhalen waar de foto's dan wèl gebleven waren. Leermoment: bestel alleen bij winkels waarvan je weet dat ze nog bestaan...
(Bewerkt door MacMopper om 19:04, 14-05-2005)
MacMopper om 0:34, 27-04-2005Heeft iemand een gouden tip?
Albert Heijn? http://www.ah.nl/fotoservice/
(met OS X meteen centraal:wink:)
Laatste paar keren heb ik Albert Heijn en Media Markt geprobeerd, beide met positief resultaat en zonder enige technische problemen. Jou verhaaltjes klinken bij mij dan ook totaal vreemd in de oren en ook mening mens uit mijn omgeving gebruiken het allemaal met een Mac, zonder problemen.
Misschien dat het spul allemaal problemen geeft omdat er toch iets niet goed is met je Foto's of zo? [/news]