geplaatst door: Appleidee
Bij Medal of Honor: Allied Assault & Spearhead als ook Halo, heb ik het dat het beeld af en toe wegvalt. Bij de beiden Medal of Honors wordt et beeld grijs en bij Halo wordt het scherm zwart. Nou weet ik niet helemaal zeker of het bij Halo erbij hoort ofniet, maar bij MOH kwam het pas een tijdje nadat ik het spel al gespeeld had. Ik denk dat het aan de videokaart ligt, wie kan me eruit helpen. Bij Halo is het namelijk zo dat het alleen zwart wordt als er schoten op me komen, maar ook niet altijd.

• eMac 1 GHz
• 512 MB RAM
• ATI Radeon 7500
• 80 GB HD

Waarschijnlijk krijg ik over een paar weken een nieuwe eMac en dan kan ik kijken of het daar ook op is.
Het liefst hoop ik dat iemand me nu al uit de brand helpt natuurlijk.

(Bewerkt door Appleidee om 15:16, 1-07-2004)

Af en toe weg vallen van beeld bij MOH en Halo
1 juli 2004 - 23:24    reactie #1
geplaatst door: Laurens
Ik heb de indruk dat de 7500 kaart het niet helemaal trekt. :crazy:
Heb je al eens de grafische instellingen van de spellen aangepast? Ik heb meen ik een 9600 Radeon kaart in mijn PoBo en die heeft het soms ook nog moeilijk met Halo. Ik heb MOH nog niet gespeeld :cry:
iCreate opmaatwerk, creatieve mediatoepassing voor marketing communicatie.
De enige beperking van een Mac is de mens die ervoor zit...Laurens
15" MacBook Pro C2Duo 2,6GHz/4GB RAM/256 VRAM/200 GB 7200 rpm HD/ iPhone 3G 8GB Black
Af en toe weg vallen van beeld bij MOH en Halo
2 juli 2004 - 07:01    reactie #2
geplaatst door: davidem
Je zou kunnen proberen om tijdens het knipperen van je ogen ze iets korter dicht te doen...  :music:  :sleepy:  :shutup:


(sorry... ben slaapdronken... ik hou al op... )

 Macceraar sinds System 6 
Af en toe weg vallen van beeld bij MOH en Halo
2 juli 2004 - 10:22    reactie #3
geplaatst door: Appleidee
Deze eMac trekt Halo heel goed, nooit haperingen, altiijd op volle kracht. Bij MOH is het niet anders, alles loopt hier zoals het op een G5 eigenlijk zou moeten lopen. :p

Unreal Tournament 2004 Demo is de enige die niet goed loopt, maar daar heb ik het niet, zal vanmiddag daar nog even kijken, want ik heb UT2K4 Demo al lang niet meer gespeeld.

(Bewerkt door Appleidee om 10:38, 2-07-2004)

Af en toe weg vallen van beeld bij MOH en Halo
2 juli 2004 - 11:20    reactie #4
geplaatst door: iguana9999
Serieus AppleiDee? Draait Halo echt gewoon goed op jouw eMac? Neem aan dat het met alle nieuwe patches is of niet? Bij mijn draaide die namelijk niet echt lekker. (iBook G4 1.07Ghz en Radeon 9200) Als er veel coventant zijn dan voetlt het echt langzaam aan.

MOH draait denk wel goed ja, mijn oude iBook G3 800 kon het redelijk bijbenen.
UT2004 demo ook geprobeerd maar die heeft ook idd sommige stukken die langzaam gaan ook hier.
Gelukkig ben ik geen UT fan. (Alleen de engine is goed)

Af en toe weg vallen van beeld bij MOH en Halo
2 juli 2004 - 12:45    reactie #5
geplaatst door: Eiji
Ik zeg het maar nog een keer, ik Heb een eMac 700mhz en Halo draait bij mij op Medium graphics zonder te leggen (=haperen) oftewel

Halo is te spelen op medium graphics zonder te haperen bij een 700mhz G4 of hoger

Na dat gezegd te hebben kunnen portables idd WEL meer haperingen krijgen, maar op een 1.07Ghz iBook moet ie ook soepel draaien


Permissies al gecontroleerd en prefs weggegooid? Probeer aan de video prefrences dingen te veranderen

Gezocht: powermac G4 800mhz of meer
[MF] Eiji -> www.macfreakclan.cjb.net
Af en toe weg vallen van beeld bij MOH en Halo
2 juli 2004 - 13:01    reactie #6
geplaatst door: iguana9999
Percies, heb Halo geprobeerd toen ie net uit was dus zonder de laatste patch. Maar zelfs op laagste resolutie wilde die niet echt. Bijv: Level waar je met die Ghost een toren opmoet, draaide voor geen meter.
Maar zal het deze week weer eens proberen als ik mijn CD terug heb.

En ja Permissies zijn gecontroleerd en prefs ook opnieuw aangemaakt. Halo zelf 3 keer opnieuw geinstalleerd.

Af en toe weg vallen van beeld bij MOH en Halo
9 juli 2004 - 23:56    reactie #7
geplaatst door: frederike
ik probeer mohaa te spelen op mijn imac via een netwerk maar zodra ik het opstart vliegen de pixels door het beeld.

Ik denk dat het aan mijn grafische kaart ligt..heb namelijk al gerommeld in mijn instellingen maar heb daar tot nu toe niets in gevonden. Of is dit type kaart gewoon niet geschikt om te gamen:

GeForce4 MX:

 Type:   display
 Bus:   AGP
 VRAM (totaal):   32 MB
 Fabrikant:   nVIDIA (0x10de)
 Apparaatcode:   0x0189
 Revisiecode:   0x00a3
 ROM-revisie:   2068

groeten Frederike

Af en toe weg vallen van beeld bij MOH en Halo
10 juli 2004 - 12:50    reactie #8
geplaatst door: AvW
Heb dat probleem bij MOHAA Spearhead multiplay ook wel eens. Maar zeer zelden en ook alleen op een bepaalde server.
iMac 2.9 GHz 21,5", iPhone 6s, iPad 1, iPad Air 2, Apple TV 1, iPod 5 GB, iPod Nano 2 GB, iPod touch 8 GB, eMate 300, Quicktake 200, Mac LC..
Af en toe weg vallen van beeld bij MOH en Halo
9 oktober 2004 - 18:12    reactie #9
geplaatst door: mediaddict
Even deze topic naar boven halen.

Ik heb Halo geïnstalleerd op mijn G5 en het loopt voor geen meter, zelf navigeren
in de menu's is zo goed als onmogelijk! MOH daarentegen draait vlotjes, alles op
maximum. Heeft iemand tips om Halo te kunnen spelen op deze toch niet van de
minste mac? (dual G5 2GHz - 1gb ram - ATI Radeon 9600 XT)

Zelfs met de graphics op het laagst lukt het nog niet.  :dontgetit:

Af en toe weg vallen van beeld bij MOH en Halo
9 oktober 2004 - 23:44    reactie #10
geplaatst door: Appleidee
Het is algemeen bekend dat Halo op een helehoop aantal machines
niet goed draait. Bij mij loopt ie nu op de 1 GHz eMac fantastisch en
op de 1,25 GHz, met een betere videokaart, sneller geheugen en
snellere bus met dezelfde instellingen minder. Het klopt dus dat Halo
een beetje haast werk is geworden, toen men dit naar de Mac heeft
geport. :thumbs-down:
Af en toe weg vallen van beeld bij MOH en Halo
10 oktober 2004 - 02:25    reactie #11
geplaatst door: Zorcky
Wel ik heb de indruk dat Halo nog steeds problemen heeft met het weergeven van graffics in FSAA 2X of 4X of ... Dus om dit te spelen zet ik dat al uit, ook omdat het anders niet bespeelbaar is op mijn G5. Ook kun je bij opstart van het spel en een ATI kaart als de uwe (ik heb trouwens dezelfde) de hardware shaders instellen, nu die staat bij mij op maximum (ATI Pixel+Vertex shaders), toch loopt het spel hier op mijn G5 dual 1,8 Ghz minder goed dan toen op mijn 1Ghz G4 Fire Wire 800 model. Ik heb de indruk dat dit niets anders te maken heeft dan met ATI kaarten. In mijn G4 zat de nVidia GeForce Ti 4600 ook met 128 Mb Vram en halo gaf geen problemen. Alleen had ik niet van die extra instellingen om het spel nog mooier te maken. Maar goed je betaald voor een spel dat een minimum spec aantoont waarbij jij met je machine stukken boven de aanbevolen specs zit, en toch ondervind je nog problemen, wel dan kun je volgens mij alleen de programmeurs verantwoordelijk stellen. Heb je al een Mail gestuurd naar Macsoft? Ik weet dat ze in het begin al problemen hadden met dit soort van dingen en denk dat ze nooit tot een goede oplossing zullen komen?  
Af en toe weg vallen van beeld bij MOH en Halo
10 oktober 2004 - 09:24    reactie #12
geplaatst door: MacJunk
Ik draai MOH Spearhead op een Powerbook G4/667 Mhz, 16mb videokaart en dat draait hardstikke goed. Speel altijd online (via kabel van @home) en dat speelt 9 van de 10 keer echt gewoon goed.

Ok mijn instellingen staan niet op zijn hoogst maar zeker niet op z'n laagst. resolutie van 1024x768. dus dat is goed te spelen.

MacJunk

Af en toe weg vallen van beeld bij MOH en Halo
10 oktober 2004 - 13:01    reactie #13
geplaatst door: mediaddict
MOH is absoluut geen probleem, daar mag het hele decor ontploffen,
dan nog heb ik geen haperingen met alles op maximum.
Het gaat hier om Halo, absoluut onspeelbaar.

In alle eerlijkheid, ik heb het spel (nog) niet gekocht, even getest met
een geleende versie, en blij toe!
Ik ga het wel eens proberen met FSAA uit ... zou toch niet moeten ...

Af en toe weg vallen van beeld bij MOH en Halo
10 oktober 2004 - 15:06    reactie #14
geplaatst door: Zorcky
Dat is juist hun probleem, er zit ergens een Bug verscholen in het programmeren en die kunnen ze precies niet vinden?
Af en toe weg vallen van beeld bij MOH en Halo
10 oktober 2004 - 15:10    reactie #15
geplaatst door: Zorcky
Kijk hier maar onder de support van Halo:

http://www.macsoftgames.com/products/halo/support/MacSoft-Halo-Support.html

Gewoon belachelijk, want het spel ziet er gewoon fantastisch uit met alles op maximum, en dit zou moeten kunnen op een G5!!!

Af en toe weg vallen van beeld bij MOH en Halo
10 oktober 2004 - 15:21    reactie #16
geplaatst door: mediaddict
Citaat
Does Halo support Full Screen Anti-Aliasing?

This feature is not currently enabled due to rendering issues. We hope to enable this feature when driver updates from video card manufacturers resolve the problem.

Maw, FSAA is gewoon niet ondersteund op Mac??? pfffff

Ondertussen heb ik nog niet kunnen testen zonder FSAA, misschien vanavond ns.

Af en toe weg vallen van beeld bij MOH en Halo
10 oktober 2004 - 15:25    reactie #17
geplaatst door: Zorcky
Weet je wat stuur een klacht naar:

support@macsoftgames.com

Ik heb het net gedaan, ik vind het gewoon niet aanvaardbaar, en als ze zien dat ik reviews doe wie weet geeft dit toch een duwtje. Er staat op de site dat het ligt aan de drivers dan vraag ik me af waarom het met andere spellen wel kan!

!!!Dit is dus echt het enige spel dat problemen geeft op mijn G5!!!

(Bewerkt door Zorcky om 15:29, 10-10-2004)

Af en toe weg vallen van beeld bij MOH en Halo
10 oktober 2004 - 15:48    reactie #18
geplaatst door: mediaddict
Ik heb even rondgesurft en blijkbaar hebben de meeste G5 bezitters geen
problemen met Halo  :dontgetit:

http://discussions.info.apple.com/webx?14@20.wXqqaYT6yah.7@.6896c276

Af en toe weg vallen van beeld bij MOH en Halo
10 oktober 2004 - 16:36    reactie #19
geplaatst door: Zorcky
Staat er ook vermeld welke grafische kaart ze gebruiken? Het zou wel eens kunnen dat dit een probleem is met de Radeon 9600 XT (of ook de Pro?)
Af en toe weg vallen van beeld bij MOH en Halo
10 oktober 2004 - 17:22    reactie #20
geplaatst door: mediaddict
Ik lees geen klachten over de Radeon 9600.

Ik heb activiteitenweergave eens bekeken terwijl Halo draaide:
allebei de processors op +/- 90%

Zou de oorzaak dan niet bij de graphics te zoeken zijn?

Af en toe weg vallen van beeld bij MOH en Halo
10 oktober 2004 - 22:23    reactie #21
geplaatst door: Zorcky
Ben eens benieuwt naar hun reactie op mijn mailtje. Het straffe tabbak, maar je ze hadden ons ook beloofd dat die problemen snel van de baan gingen zijn, nu het spel er bijna een jaar is staan ze nog even ver. En zoals je daar zegt dat de beide processor op 90 % draaien ziet het er naar uit dat de grafische kaart gewoonweg niet benut wordt waartoe ze dient? Heel vreemd programmatie werk? Niet dat ik een programmeur ben maar toch dit kan niet. Alle spellen die ik tegenwoordig speel, en dat zijn de nieuwste, speel ik met in de achtergrond Mail, Safari en iTunes aan, en dat maakt allemaal geen verschil uit,  alleen met Halo zou dit dus duidelijk niet kunnen? En dat met zo een modern OS als Mac OS en een moderne computer als de G5, heel vreemd.
Af en toe weg vallen van beeld bij MOH en Halo
10 oktober 2004 - 23:34    reactie #22
geplaatst door: mediaddict
Ik heb het nu even getest: met FSAA uit en op een resolutie van 800x640 kan ik
lopen en rondkijken zonder al te veel schokken, schieten lukt ook nog, maar enkel
als er niet al te veel tegenstanders zijn ... meer dan 2 dus  :sneaky2:

Op die resolutie en zonder FSAA trekken de graphics op geen ****

:thumbs-down:

Af en toe weg vallen van beeld bij MOH en Halo
11 oktober 2004 - 09:46    reactie #23
geplaatst door: Zorcky
Vandaar dat ik ze een mailtje heb gestuurd! Je bent iets gewoon en daarna lukt het niet met een beter systeem? Heel vreemd.
Af en toe weg vallen van beeld bij MOH en Halo
11 oktober 2004 - 22:56    reactie #24
geplaatst door: Zorcky
En dit is dan hun antwoord: Hello,

Are you running the games at the same resolution and with the same graphics options enabled?  You have to keep in mind that the fill rates on both of these cards are basically equivalent.  Also, the ATI card is running a more complex version of pixel shaders which should offer better visual quality, but may slow down performance somewhat.  The best way to compare them directly would be to run them both while set to vertex shaders only or none.

Alsof ik niet weet hoe ik spellen moet testen om te gaan vergelijken van de ene op de andere machine? En dan nog van een 1 Ghz G4 naar een Dual 1,8 Ghz zou je dan toch veel meer verschil mogen verwachten, en zeker omdat beide machines intern heel veel verschil hebben. Maar goed dat begrijpen ze daar precies niet goed?