Age of Empires III
24 juni 2005 - 16:44   
geplaatst door: Mac OS X
Age of Empires III komt eraan, het volgende strategiegame van ontwikkelaar Ensemble Studios en uitgever Microsoft. Het originele game en zijn opvolger slaagden er destijds in om voor het eerst een real-time strategiegame neer te zetten waarin je een beschaving doorheen de eeuwen heen kon volgen. Op die manier kreeg je eigenlijk (en als je het heel ruim bekijkt) een dozijn games voor de prijs van één. Het resultaat was een onverwacht samenhangend game, met een fanbasis die daarbovenop nog eens het internet had ontdekt voor online multiplayerpartijtjes – wat het succes van deze killertitels van een extra lange levensduur voorzag.

Age of Empires III ziet het iets bescheidener qua tijdschaal. Het game zal zich voornamelijk richten op Noord- en Zuid-Amerika ten tijde van de kolonisatie van deze 'nieuwe wereld' door de Europese grootmachten. De veldslagen en schermutselingen zullen dan ook uitgevochten worden door musketiers, cavaleristen, zwaardvechters en artillerie.

Een van de nieuwe gameplayelementen is de 'home city' of thuisstad. Dit is een Europese hoofdstad die jouw inspanningen in het gekoloniseerd gebied financiert. Deze home cities zouden een soort rollenspelgegeven vormen doordat ze groeien en zich ontwikkelen tot steeds betere en meer gespecialiseerde thuisbasissen. Je zal in multiplayersessies deze upgrades kunnen behouden, maar ook in de singleplayercampagne kan je ze uitbouwen door gestage research, een toestroom van grondstoffen en ervaringspunten (door vijanden te doden), het bouwen van bepaalde structuren, het instellen van handelsroutes en tal van andere activiteiten.

Elk van de acht speelbare naties van dit game (Groot-Brittannië, Frankrijk, Spanje, Portugal, Duitsland, Rusland, Turkije en Nederland) zal een haast unieke set – vaak historisch correcte - technologieën te onderzoeken krijgen. Zo waren de Britten tijdens de 17e eeuw economisch een heel machtige natie en hun technologieën zullen dit weerspiegelen. De plaats waar je deze research naar upgrades zal doen is je home city, die tegelijk dient als de bron voor extra voedsel, wapens of geld voor je overzeese kolonies. Mooi detail is dat je zelfs het uiterlijk van de gebouwen in je thuisstad zal kunnen aanpassen met onder andere de mogelijkheid de kleur te kiezen van de tegels en daken.
verder...

Uitgerbeide Preview op Gamespot.be

Officiële website
Je lijkt hier niks te zien, maar scroll helemaal naar beneden en klik op pakweg Press. Dan lukt het wel...

Schermafbeeldingen:

Andere screenshots op de officiële website

(Bewerkt door Mac OS X om 16:46, 24-06-2005)

(Bewerkt door Mac OS X om 16:48, 24-06-2005)

Age of Empires III
24 juni 2005 - 17:57    reactie #1
geplaatst door: Emerik
Ziet er weer ongeloofelijk verleidelijk uit, is er al nieuws over een mogelijke macversie? Of zouden ze eerst Age of Titans expansion pack voor Age of Mythologies uitbrengen?
Helpt u de wereld al redden?
Age of Empires III
24 juni 2005 - 20:50    reactie #2
geplaatst door: maroon
Zou eens tijd worden; nu nog wachten op rollercoaster tycoon! :worship:
Failure is not an option!
Age of Empires III
25 juni 2005 - 23:46    reactie #3
geplaatst door: Zorcky
Wel ik vrees dat we voor Mac terug geconfronteerd worden met hetzelfde probleem dat zich al voordoet met een massa andere toptitels. Men heeft in dit spel Havoc gebruikt  :cry: En dat is dus een Mac Killer   :crazy:  Niet in de zin dat deze software niet Mac compatiebel is maar het is veel te duur om te gebruiken op Mac. Het is een vuile Geld kwestie die het oneerlijk maakt voor ons Mac gebruikers.

Sory for the bad news  :slobber:

Age of Empires III
27 juni 2005 - 16:30    reactie #4
geplaatst door: Appleidee
@Zorcky, als het echt een geld kwestie wordt dan is er nog een
laatste optie voor het converten van het spel en dat is Apple
zelf, ik heb er aardig wat vertrouwen in dat Apple snel met een
eigen games divisie gaat komen namelijk.

Maar of die Havoc-engine nou echt de bottle-neck is voor de
conversie vraag ik me af. Kijk bijvoorbeeld eens naar Ryan
Gorden, die convereert in zijn eentje op het moment een
aantal spellen per jaar en dat zijn niet de minste. Het enige
dat dan nog een probleem kan zijn, zijn de licentiekosten, maar
ik denk dat MacSoft zich daar wel raad mee weet.

Age of Empires III
29 juni 2005 - 00:50    reactie #5
geplaatst door: Zorcky
Wel Ryan Gorden doet bijna niets anders dan converties van spellen die gebruik maken van de Unreal engine, dus eens één spel gedaan begint het een beetje routine te zijn. Maar wat die Havok betreft is het echt een Geld zaakje want het ergste van al is dat de Mac versie gewoon bestaat!!! Maar is belachelijk duur   :yucky:


Lees dit artikel maar eens

Age of Empires III
1 juli 2005 - 11:29    reactie #6
geplaatst door: zach
Enig idee wat de systeemeisen zullen zijn, mocht de mac versie er ooit komen?
Age of Empires III
1 juli 2005 - 14:28    reactie #7
geplaatst door: Appleidee
Dat gaat toch wel richting zoiets:

• 1,2 GHz G4
• 512 MB RAM
• 32 MB Videokaart
• Mac OS X 10.4

Maar je weet maar nooit, de developers van MacSoft die
Close Combar: First to Fight deden wisten de processor-vereisten in
de laatste weken ook terug te brengen van 1 GHz, naar 867 MHz.
Wat dat betreft hoop ik dat MacSoft de conversie doet, want de
systeemeisen van spellen van Aspyr zijn voor de laatste spellen
gewoon te hoog vind ik, met wat meer optimalisatie zouden deze
best wat lager kunnen uitvallen.

Age of Empires III
1 juli 2005 - 15:49    reactie #8
geplaatst door: Emerik

Citaat
Appleidee om 14:28, 1-07-2005
• Mac OS X 10.4

Wat zou daar  het nut kunnen van zijn? Wat kan Tiger meer bieden om een game soepel te laten draaien dan Panther?

Helpt u de wereld al redden?
Age of Empires III
2 juli 2005 - 00:50    reactie #9
geplaatst door: Appleidee
Er zal niet veel meerdwaarde zijn, maar hiet komt het op neer:
Softwarehuizen zullen nu waarschijnlijk ook volledig op Xcode 2
overgaan en daarom is het nog moeilijk om zeker zulk soort
grote projecten nog backwards compatible te maken. Hoewel
het nog mogelijk is doen de meeste game-makers dit niet meer
voor nagenoeg alle recente spellen is Mac OS X 10.3 nodig en
dat gaat straks gelijdelijk over in 10.4. Dit mede met het oog op
de toekomst dat Software Universele bibliotheken nodig heeft en
dit veel beter werkt op 10.4 dan op 10.3. Er zijn dus vele redenen
waardoor straks de meeste nieuwe games alleen op 10.4 zullen
werken.
Age of Empires III
2 juli 2005 - 12:46    reactie #10
geplaatst door: Zorcky
Of simpel weg gezegt, duw de mensen in de richting om iets te kopen dat met het ander normaal ook kan.