HALO crasht na eerste level
7 januari 2004 - 13:19   
geplaatst door: 2erik
Ik heb gisteren voor het eerst HALO gespeeld op m'n 17" iMac (geweldig spel overigens), maar elke keer als 'ie het tweede level wil laden crasht 'ie.

Iemand anders daar ook ervaring mee?

HALO crasht na eerste level
7 januari 2004 - 13:44    reactie #1
geplaatst door: drib
Hoe staan je shading options? Zet die eens uit en probeer dan nog eens.
HALO crasht na eerste level
10 januari 2004 - 19:54    reactie #2
geplaatst door: 2erik
Hi Drib, bedankt, dat was het inderdaad.

Echter ik heb bij een vriend eenzelfde soort probleem. Daar start Halo geeneens op (iMac 17" 1 GHz). In het eerste schermpje kun je uberhaupt geen shaders aanzetten, want beide zijn lichtgrijs. Als ik de game start verschijnt er even het logo van Halo en daarna springt 'ie weer naar de desktop.

Ik heb tevens Halo geinstalleerd bij hem op een nieuwe iBook (933 MHz, 640 MB geheugen) en ook daar hetzelfde probleem. Echter, het valt me op dat ik wel de vertex shaders kan kiezen, terwijl de videokaart van deze iBook toch echt wel lager is dan de iMac.

Bij beide systemen heb ik ook geprobeerd alle shaders, details, etcetera zo laag mogelijk te zetten. Zonder resultaat...

Wie helpt ons?

HALO crasht na eerste level
10 januari 2004 - 20:14    reactie #3
geplaatst door: mediaddict
Lees eens de readme, het kan eventueel aan de grafische kaart liggen. Voor sommige types worden updates aanbevolen ... misschien heb jij die al en je vriend niet.

dunno

ps: ik zit al redelijk ver in het spel, maar ik moet de shaders afleggen, anders is het niet speelbaar, maar het spel is dan wel een stuk minder aantrekkelijk (maar toch nog cool)

HALO crasht na eerste level
10 januari 2004 - 20:15    reactie #4
geplaatst door: Phantom
Ik heb Halo gespeeld op een G4 867DP en op een Dual G5, nou ja de Dual G5 was sneller maar verre van supersnel! wat je wel verwacht van zo'n machine.. (snelste PC in de wereld hmmmm niet met games!)
het ligt volgens mij meer aan de "slechte" conversie naar mac.

Als je alles op medium zet en shading uit dan gaat het nog (tot dat het te druk word met tegenstanders cq omgeving) dan daalt de framerate dramaties! Zelfs op een 700 Mhz intel Xbox draait ie sneller, dat zegt genoeg denk ik.

ik hoop nog op een update! misschien dat ik em dan nog es uitspeel op een hoogste niveau...

Enne vinden jullie het spel ook zo onwijs kort... in nog geen 10 uur was ik er door en ik ben zeker geen  Pro-gamer!
en dat einde...... :barf:  waardeloos! om met zo een anticlimax te eindigen...schande!

als ik Halo een 1op 10 score geven mag.... 6.5 hoog uit.

Evolve or die!
HALO crasht na eerste level
10 januari 2004 - 20:59    reactie #5
geplaatst door: 2erik
Eeehm...ja... Ik ben er al achter gekomen. De map Shaders was leeg. Daar moeten twee mappen in staan: fx en vsh. Die haal je van de CD af. Stond nota bene in de read me file...

Vanavond wat vroeger naar bed.

En vwb het spel zelf, ik ben nu in level twee en ik moet zeggen, ik vermaak me prima. Ben best tevreden over de graphics. Tis maar wat je gewend bent denk ik, ik ben per slot geen doorgewinterde gamer en misschien ben ik wel snel tevreden   :thumbs-up:

HALO crasht na eerste level
10 januari 2004 - 23:37    reactie #6
geplaatst door: drib

Citaat
Phantom on 20:15, 10-Jan-2004
Ik heb Halo gespeeld op een G4 867DP en op een Dual G5, nou ja de Dual G5 was sneller maar verre van supersnel! wat je wel verwacht van zo'n machine.. (snelste PC in de wereld hmmmm niet met games!).

Zelfs op een 700 Mhz intel Xbox draait ie sneller, dat zegt genoeg denk ik.

1. Het is bekend dat vele spelletjes op de G5 niet sneller zijn dan op een recente G4, dat omdat de games nog niet geoptimaliseerd zijn voor de G5, die een totaal andere structuur bezit dan de G3 en G4 PowerPC's. Er zullen wel updates komen zoals je al hoopte. Dit is idd de schuld van de software-ontwikkelaar en niet van jouw G5.

2. Je kan een console niet vergelijken met een PC. De console is specifiek gemaakt voor games en de games voor consoles zijn helemaal geported (of zelfs van nul geschreven) en aangepast voor de specifieke hardware in de console. Dat maakt een console zo populair, alle spellen werken erop en op alle even snel.
Daarbij moet je ook nog eens denken aan de resolutie van een tv scherm hé, je moet 480*640 niet gaan vergelijken met 1280-1024 op je mac.