Het blijft voor mij een raadsel waarom een wereldspeler als Adobe niet overweg kan met het hoofdlettergevoelig APFS, maar dat terzijde.
Macs used case sensitivity at the file system by default in the 90s, but this changed around the time of Mac OS X’s launch. UNIX-based systems are generally case sensitive and Mac OS X was the first Mac operating system based on the UNIX standard, so this is a little unusual. Presumably, a case-sensitive file system was just seen as less user-friendly.Today, enabling case sensitivity could break some Mac apps that expect a case-insensitive file system.AdvertisementOur recommendation is to avoid case sensitivity for both APFS and Mac OS Extended unless you have a specific reason for wanting it. There’s not many benefits to turning it on, but all kinds of things might break, and dragging files from one to the other might mean data loss.
Ik loop ook tegen dit probleem op na m’n kapotgaande harde schijf. Ik snap niet waarom, maar het blijkt nu dat m’n gegevensvolume als APFS-hoofdlettergevoelig geformatteerd is
En blijft alles dan werken?
Heb je geen andere schijf waarop je die data kan veiligstellen?
- Alleen als je het advies van @Anraadts volgt;
Je kunt partities van een andere formattering voorzien, maar dit moet je niet willen. Wat je van plan was, kan ook vreselijk mis gaan.
Welk advies bedoel je? Een andere schijf gebruiken?
Ja. Hoe groot moet die schijf zijn ? Kan je er ergens niet één lenen ?
MacOS 12 Monterey. Op de computer stond vanochtend 12.1, nu sinds de herinstallatie is het 12.2.
Ik heb het even snel doorgekeken, maar ik zie niet goed hoe de discussie in die eerste link hier van toepassing is.
Fix 5. Check Your BackupIf you back up to a server, AirPort Time Capsule, or drive connected to your AirPort Extreme Base Station, make sure that your current Time Machine backup doesn't have any issues that could prevent further backups:While holding down the Option key on your keyboard, click the Time Machine menu in the menu bar, then choose Verify Backups.If Time Machine finds an issue with your backup, it displays a message with details. Follow the onscreen instructions.Fix 6. Check Your DrivesIf you're using a drive connected to a port on your Mac or AirPort Extreme Base Station, make sure that the drive is turned on.If you're using a USB hub or a similar device, try connecting the drive directly to your Mac or base station.If you're backing up to an external third-party drive, check with the drive manufacturer to make sure the drive's firmware is up to date.If you're backing up to an external drive, check the formatting of the drive. Time Machine requires that an external drive be formatted like a Mac startup disk: Mac OS Extended (Journaled) with a GUID Partition Table (GPT). If you select a differently formatted drive for use with Time Machine, your Mac automatically prompts you to erase it for Time Machine.Reformatting a disk erases all data stored on the disk, so you might want to move important files to another disk first.If your drive is already formatted correctly, turn off Time Machine, then check it for problems:To check the drive of an AirPort Time Capsule, follow the steps to verify an AirPort Time Capsule drive.To check an external drive connected to your Mac, open Disk Utility from the Utilities folder of your Applications folder. Then use the First Aid feature in Disk Utility to verify your disk. Do this for your startup disk as well.You can turn Time Machine back on after your drives are verified or repaired successfully.
De discussie in ‘die eerste link’ gaat over @Axhill, die ook alles met de hand heeft moeten terugzetten. Uiteindelijk is dit na veel na-werk gelukt.
B.T.W. heb je de integriteit van je TM-backup wel eens gecontroleerd m.b.v de Option-toets ? En heb je de backup-schijf wel eens getest met Schijfhulpprogramma ?
Als ik eerlijk ben: daar heb ik geen boodschap aan, want dat is in principe wat ik begin december ook heb moeten doen, vanwege toen falende interne én backup harde schijven.