maar Casema is mega
als je de mogelijkheid hebt om die lui de deur te wijzen en al hun diensten kan afzeggen. Meteen doen!!!Is een wat lastige oplossing, maar dan ben je teminste van het geknoei van hun af en het ontbreken van (Mac) support.
(Bewerkt door Powerbooky om 11:19, 25-11-2003)
Het leek mij een goed idee wanneer mijn kleindochter thuis, naast school en bij mij, zou kunnen 'computeren'.Temeer daar zij zich, wanneer zij bij mij is, graag met mijn Apple vermaakt. Met spelletjes én met internet.Daarom heb ik voor haar vorig jaar een oude PC met monitor kunnen regelen en bij Casema een internet-kabelaansluiting aangevraagd. Geen probleem. Het aansluiten op het modem lukte helaas niet. Alles geprobeerd.
Uiteindelijk Casema gebeld. Ofwel, tegen betaling heel lang naar jaren zeventig muziek luisteren. Na lang wachten komt er dan een Casema-medewerker aan de telefoon die me gaat helpen... Deze Casema-medewerker zou ervoor zorgen dat een collega van hem de volgende dag zou terug bellen. Mooi niet dus. En ook de daaropvolgende dag wist geen enkele Casema-medewerker de telefoon te vinden. Dus maar eens met Casema gebeld. Nee heus, ik wórd teruggebeld. Tja, een beetje vertraging hé... Dat kán gebeuren (bij Casema). Maar heus, het kómt goed!
Niet dus. Uiteindelijk besluit ik contact op te nemen met Casema in mijn woonplaats. Bingo! Dat helpt. Casema maakt een afspraak en er komt nu werkelijk een monteur. En nog mooier, deze Casema-medewerker krijgt de boel aan de gang.
Maar ja, omdat het geluid van de computer niet werkt en de monitor alsmaar slechter wordt, stel ik voor, ook al omdat mijn kleindochter daarmee zo goed uit de voeten kan, naar een voordelige Apple uit te kijken. En warempel, het lukt me een prima Apple op de kop te tikken. Ik maak de Mac in orde, installeer de benodigde software en sluit het spul aan aan het Casema-modem. Niets... Dan installeer ik het system en de modem-software (van Casema) helemaal opnieuw en zoek verbinding met het internet. Weer niets...
Na een paar uur bel ik dan toch maar het bekende servicenummer. Natuurlijk werd mijn verhaal aangehoord. Maar helaas, ik moest een collega van deze Casema-werkstudent hebben. In mijn onschuld dacht ik dus doorverbonden te worden, maar dat bleek onmogelijk. Ik moest nogmaals hetzelfde nummer bellen, maar dan andere volgnummers kiezen. Niet dat ik daar nog veel zin in had. Ik vond het bovendien nogal klant-onvriendelijk: opnieuw het langdurige muzikale traject in. Maar, ik had geluk. Medewerkerstudent nummer twee (en dat was écht een andere medewerker dan werkstudent nummer één!) onderbrak het derde oude hitje en vroeg me wat hij voor me kon doen. Dus legde ik uit dat ik een PC voor een Mac had verwisseld en dat ik nu niet meer kon internetten. Tja, dan was het deze Casema-medewerkerstudent duidelijk: ik had een verkeerd modem. Nou, dat leek me het minste probleem: Casema stuurt me het juiste modem en ik stuur het inmiddels verkeerde modem naar Casema (net zo als bij KPN) en dan is met een dag of twee de zaak rond. Dácht ik.
Maar zo werkt Casema niet! Nee, ik moest maar een brief naar Casema's postbusnummer in Den Haag sturen (de Casema-medewerkerstudent wist me niet te vertellen wélk postbusnummer en welke postcode), de zaak daarin uitleggen en dan zou Casema reageren... Op mijn vraag of dat dan eventueel elektronisch kon, via e-mail of via hun website, werd de Casema-medewerkerstudent ineens slim. Tenminste, dat dácht-ie. Hoe ik dat dan dacht te doen. Zo zonder internet-aansluiting... Geduldig heb ik hem uitgelegd dat ik thuis óók over een internet-aansluiting beschik. En dat ik écht niet van plan was, na al de inmiddels gemaakte telefoonkosten, nu óók nog eens eens een brief aan een anonieme postbus te sturen en dan maar afwachten of er vanuit Den Haag gereageerd zou worden. Ik ben immers gekke Appie niet! Het kón wel anders zei de Casema-medewerkerstudent. Dan moest ik nóg maar eens bellen (en dus wéér die muziek die me niet aanstaat aanhoren en nóg maar eens de portemonnaie trekken) en dan de volgende doorkiesmogelijkheden intoetsen. Kassa!
Maar ja, ik heb wat voor mijn (klein)kinderen over en bel dus maar weer met Casema. In Den Haag. En warempel, ik hoefde niet eens het eerste oude hitje uit te luisteren of daar meldde zich een vriendelijke Casema-mevrouw. Zij hoorde geduldig en geïnteresseerd mijn verhaal aan. En ja, nee dit kón dus écht niet zo. Nee, ze was dan weliswaar niet van de afdeling internet maar van de afdeling TV, ze begreep het volkomen. Nee zó werkt Casema niet. Schandalig zelfs, vond ze. Nee, zij had dit óók niet zomaar gepikt. En natuurlijk, zo'n modempje omruilen, dat is toch echt zo gedaan. Nee, heus, zíj zou er voor zorg dragen dat alles nu snel in orde kwam.
Mooi, dacht ik, die tante weet van aanpakken. En dat klopte! Ze wíst van aanpakken. Jammer genoeg niet op de wijze die ik verwachtte. Ze had alles opgeschreven. Op dicteersnelheid moest ik namen, adressen, aanluitnummers en nog heel veel meer opgeven. Hoorbaar leek ze alles op te schrijven (dus niet intikken!). En, zo wist deze Casema-mevrouw, mórgen, uiterlijk óvermorgen, zou mijn (klein)dochter worden teruggebeld. En dan zou het klusje binnen zeer korte tijd geklaard zijn. Mijn dochter lachtte maar een beetje om mij en mijn enthousiasme. Zíj wist beter. Ik was er van overtuigd dat deze laatste Casema-medewerksterstudente hem écht hielp. De komediante... Niks daarvan. Helemaal niks! Nada. Nothing, Nichts. Rien... Mijn (klein)dochter en ik zijn nu vier maanden verder. De oude PC heb ik maar weer teruggezet, dan kunnen dochter en kleindochter tenminste mailen, surfen en chatten. Weliswaar zonder geluid. Maar dat is dan wel zo rustig! Waarvoor dank aan Casema!
En ach, het beeld verloopt van kleur en wordt steeds waziger. Maar wat geeft dat. Dan is dat gechat is óók meteen over, dat geouwehoer, want de tekst is lekker onscherp op dat oude beeldscherm, puh!
Eigenlijk wel goed van Casema: wat móeten mensen toch met die nieuwe communicatiemiddelen, laat ze gewoon lekker een briefje aan elkaar sturen (of naar Casema).
Nu, november, hebben we het maar opgegeven. Nooit meer iets van Casema vernomen. Op geen enkele wijze.Dochter en kleindochter hebben nu een nieuwe tweedehands Windowsmachine. Eentje die het redelijk doet.
Dankzij Casema geen Apple Macintosh voor mijn dochter en kleindochter...
http://www.draytek.nl/router/extra/casemawanadoo.html
met teksten als:
"Bovengenoemde instructies zijn een workaround. Deze instructies betekenen wel dat echte VPN verbindingen niet mogelijk zijn. Daarnaast is het in veel gevallen niet mogelijk om o.a. functionaliteit zoals Dynamic DNS, NAT Setup (Configure Port Redirection Table, Open Port Setup en DMZ Host Setup), Management Setup en dergelijke te gebruiken. Eind november 2003 zal het probleem inzake het verlies van de verbinding, het instellen van functionaliteit alsmede het instellen van L2TP zijn opgelost. Het is niet bekend door wie en/of op welke wijze dit opgelost zal gaan worden."
"Aan het verliezen van de verbinding kan de router helaas niets doen. Het verlies van de verbinding word veroorzaakt bij Casema/Wanadoo. Casema/Wanadoo herstart minimaal één of soms meerdere malen per dag haar systemen waardoor het nadien lijkt of er nog internet verbinding is. Echter, de Motorola SURFBoard EuroDocsis modem en de DrayTek Vigor router kunnen elkaar nadien niet meer benaderen. Een herstart van beide apparaten is dan helaas de enige oplossing."
Confronteer casema met het feit dat er op hun site nog steeds verwezen wordt naar een Mac. Je moet de helpdeskmedewerker sturen in het gesprek om te informeren naar het zenden van de router. Helaas is het nog zo dat niet een ieder het daar weet.
Ook nu de com 21 modems vervangen gaan worden krijgen de huidige abonnees het aanbod van een router. Deze kost niets extraas..behalve dan die telefoonkosten:yucky:
DigiAntje
DigiAntje om 19:58, 25-11-2003Ook nu de com 21 modems vervangen gaan worden krijgen de huidige abonnees het aanbod van een router. Deze kost niets extraas..behalve dan die telefoonkosten:yucky:
Bedoel je daarmee dat bestaande abonees die nu een com21 modem hebben ook een nieuw modem gaan krijgen? Ik heb nl. nu vrij weinig problemen, en als ik dit zo lees houd ik het liefst maar gewoon zoals het nu is .
Rob
Toen een ADSL abbonnement bij XS4ALL aangevraagd, alles werkte in 1 keer, nooit support nodig gehad, maar ik begrijp dat er nauwelijks wachttijden zijn aan de telefoon, en ook op emails e.d. wordt goed en snel gereageerd.
Oftewel: Internet via Casema: NIET DOEN!
En dan heb ik het nog niet gehad over het TV signaal wat die lui durven aanbieden, JEZUS wat een bagger!
digiantje
Mijn verhaal over deze modem omruilaktie staat ergens in een ander draadje van ongeveer een maand geleden dacht ik.
Hoezo COM21 kan geen hogere snelheid aan?? Hoewel ik mij kan voorstellen dat sommigen denken hoe sneller hoe beter ben ik dik tevreden met mijn 512 kb aansluiting. Bij Casema betekent verhoging van snelheid helaas ook meteen verhoging van de abbonnementskosten!! (nu ja niet meteen natuurlijk, eerst krijg je een verhoging tegen dezelfde kosten en twee maanden later gaat zonder aankondiging gewoon het abbo geld omhoog (via incasso dus als je niet oplet merk je het niet eens))Ik overweeg om maar gewoon te downgraden naar de snelheid die ik had toen ik voor het eerst m'n kabelabbo afsloot maar scheelt wel een 15 per maand tegen wat ik nu betaal.
wickedme om 19:31, 25-11-2003En dan heb ik het nog niet gehad over het TV signaal wat die lui durven aanbieden, JEZUS wat een bagger!
(Bewerkt door heuvelrach om 10:15, 27-11-2003)
Ik kreeg het volgende deskundig adviesa: router er tussen plaatsenb: ander besturingssysteem op je mac zetten
wow wat een advies maar ik vind het genoeg geweest met casema en ga een klacht indienen bij de reclamecode commisie over hun reclamecampagne er staat immers IEDEREEN VOOR 19,95 op het internet NIET MEER EN NIET MINDER! Dat is hun slogo.
Absoluut misleidend en ik verzoek een ieder ook een brief te sturen naar de commisie of naar programma's zoals radar. Maak het publiek.. ook buiten de macwereld.
Een van mijn klachten is dat men eerst een contract laat tekenen en je na tig keer bellen a 10ct per minuut pas krijgt te horen dat je een router nodig hebt. Dus meer kosten kwijt bent.
Het gaat dus om het easypakket en niet om de basic Die kan met een com21 gewoon op de mac draaien.
wordt vervolgd..
Weet iemand of Eurodocsis wel werkt met MacOs 9.2? Op een G3. Ik moet zelf een kabeltje (mannetje/vrouwtje) verzorgen voor de Mac/Eurodocsis, zei de mevrouw van de Casema. (communicatie via mijn vriend , die niet veel verstand van computers en Macs heeft). Wat voor kabeltje bedoelt ze in vredesnaam?
Kan iemand mij raad geven voordat ik het diepe inga? 18 december komen ze installeren.
(Bewerkt door macsmet om 21:45, 4-12-2003)
Wat Casema betreft heb ik ruime ervaring. Toen ze pas begonnen waren er veel (aanloop)problemen en heb ik regelmatig contact met hun helpdesk gehad en werd altijd goed en deskundig te woord gestaan. Ik heb zelfs een keer een maand abonnementsgeld terug gekregen. Na de overgang naar het COM21-modem nooit meer problemen. En met de recente snelheidsverhogingen, naar uit eindelijke 512kb, ben ik zeer te spreken over Casema/Wanadoo.