Sommige gebruikers hebben geen geluid bij films in Apple TV-app
In de afgelopen tijd is Apple bezig geweest om
de Apple TV-app op
steeds meer devices uit te rollen. Bij ons kennen we die vooral op de Apple TV (het device) en op sommige ‘smart’ TV’s. In die app kan je naast content van Apple TV+ en andere aanbieders bekijken ook films huren en kopen.
Maar er komen sinds het begin van de afgelopen maand steeds meer klachten over deze app voorbij, bij de meesten van die klachten was er wel beeld zichtbaar, maar was het geluid op geen enkele manier aan de praat te krijgen. Mogelijk gaat het hier om een probleem met
DRM, het beeld zou dan wel gedecodeerd worden maar het geluid niet. Maar dat is speculatie, niemand weet op dit moment precies wat er aan de hand is. Hieronder een paar klachten die op Twitter hierover al voorbij zijn gekomen.
https://twitter.com/TERRIfic_IsShe/status/1421856673325625345https://twitter.com/CharleeWaynne/status/1421655402345807875Nog vervelender is dat Apple Support er niks aan lijkt te kunnen doen. In de meeste gevallen krijgen mensen hun geld terug, maar dat is
niet altijd het geval. Dat laatste is natuurlijk dubbel vervelend, eerst de ergernis dat de film waarvoor je betaalt hebt geen geluid heeft, daarna Apple Support die moeilijk doet over het teruggeven van het geld wat je daarvoor, voor niets, hebt betaald.
https://twitter.com/shaunbless/status/1421280313297281026https://twitter.com/Dolla_DP/status/1418268813364236291