http://94.100.114.91/620250001-620300000/620257601-620257700/620257692_6_QWp9.jpeghttp://94.100.115.113/620250001-620300000/620257701-620257800/620257751_6_g9l6.jpeg
Volgens de verkoper zou de iMac wel 16gb aan geheugen kunnen hebben(waarop ik en mijn vader in koor riepen "laat zien")en de beste man wist mij ook nog te vertellen dat de alu iMac de opvolger was van de eerste iMac de G5
goed bezig mediamarkt met zulke verkopers kom je er wel
mikus om 20:39, 19-06-2009de beste man wist mij ook nog te vertellen dat de alu iMac de opvolger was van de eerste iMac de G5
Zonde van het geld en moeite dus
het antwoord "Wat is DTS"
En waarom staat daar een bord "Mac"? Dat slaat nergens op. Gewoon het Apple logo had de lading meer dan gedekt.
gumpiej om 20:34, 19-06-2009Gister was ik even bij de mediamarkt in mijn stad, en zag daar het volgende. Een heuze apple stand, vol met Acer laptops! Leek me toch even de moeite waard om een foto van te maken. Ik kan me niet voorstellen dat apple blij zou zijn met ditsoort misbruik van hun promotie stands. http://94.100.114.91/620250001-620300000/620257601-620257700/620257692_6_QWp9.jpeghttp://94.100.115.113/620250001-620300000/620257701-620257800/620257751_6_g9l6.jpeg
Gutte te gut, er staan wat Windows notebooks voor eengroot zwart kartonnen plaat met een Apple logo en de letters Mac erop en de Freak wereld staat weer op zijn kop. Heeft 'gumpiej' in al zijn boosheid gelijk al om het afdelingshoofd gevraagd danwel de lokale media ingelicht? Zoniet dan staat het wel heel fink om vervolgens hier op Mac Freak er een topic over te openen en te doen alsof de wereld is vergaan.
De Media Markt is een prima winkel waar je i.i.g. alles kunt vinden en helemaal niet aan het veel gehoorde (kul)argument " dozenschuivers " voldoet en soms met leuke prijzen uit de hoek kan komen. Tel daarbij op hun breed uitgemeten service die afwijkt van datgeen je soms bij lokale iCentre's aantreft (en waar vooral eigen regeltjes de boventoon voeren) en je begrijpt dat ik i.i.g allang geen behaagelijk gevoel meer heb bij de meeste Nederlandse Apple Centre's,los van het gegeven dat de ware Mac kennis daar netzo belabbert is als bij menig standaard computerwinkel. En met belabbert bedoel ik kennis ventileren die je in elke reclame folder of Apple commercialkunt terugvinden.
(Bewerkt door ernst om 22:04, 19-06-2009)
Mac4us adverteert op marktplaats met scherpe prijzen. Roept daarbij in zijn advertentie" mail voor meer korting!Aldus gedaan en als antwoord gekregen dat er niets meer afkon omdat de prijs al lager was dan de Apple Store. Dat soort kreten van de mannen uit Hilversum zijn dus gewoon loze lokkertjes....
ik ging de ene dag naar de bali met "mijn oordopjes werken niet meer (1 dag na gekocht)die vrouw zijn welk merk. *ik zei sony*zei zij weer " mm. die kunnen wij niet aannemen, dat is een hygiëne product ofzo"waarop ik antwoorden " maar ik heb ze nog maar 1 dag en ze zijn nu al kapot."
wat ik ook zei het hielp niet.
de volgende dag weer terug.
stond er een ander.het probleem weer uitgelegd.en die liet mij de oordopjes opsturen voor reparatie.en toen kreeg ik na een maand de mededing ze zijn weg gegooid,kom naar nieuwe halen (Gratis)
ik nieuwe gehaald en die werken nog steeds.
maar ik vindt het raar dat bij de ene het niet kan / mag,en de ander doet het binnen 1 minuut.
verder zijn die macbooks / imac's echt aangetast daar.vol met foto's van mensen *de gekste foto's*zonde.meestal vol met vingerafdrukken.
Overigens, ga NOOIT op koopavond of op zaterdag naar de MM, dat geeft een aardig beeld van de hel.
Dinsdagochtend negen uur, dat is het beste.....
Dat bedoelde ik ermee.
Maar al met al ben ik het natuurlijk wel met ernst eens dat het geen ramp is wanneer er windows laptops op een apple stand staan. De post was meer als 'grappig' bedoelt om de mediamarkt voor de zoveelste keer belachelijk te maken. Ik denk dat ik het over het algemeen gewoon jammer vind dat Apple wordt verkocht bij de mediamarkt. En dat de kennis die ze tegenwoordig bij de apple resellers in huis hebben af en toe net zo slecht is als bij de gemiddelde computerwinkel is natuurlijk echt om te huilen.. Ik denk dat de oorzaak daarvan deels wel door het vooronderzoek komt wat de klant zelf op internet verricht. Daardoor zijn de meeste winkels eigenlijk allemaal zogenaamde 'dozenschuivers' geworden.
Men keek me eerst aan van "waar maakt die zich druk om" omvervolgens andere collega's op te trommelen die 'er iets meervan moesten afweten " aangezien zij geen Mac kennis hadden.Een veel gehoord excuus was " wij moeten wachten tot ereen speciaal iemand van Apple langskomt om alles te installeren. "
Uiteindelijk kwam de afdelingsmanager langs die mijn heleverhaal aanhoorde en totslot vroeg of ik dan wist hoe deze Macaan de praat te krijgen. " Maar natuurlijk " antwoorde ik . Nou men had alle opstart schijfjes achterin het magazijn liggen en aangezien ik zo "enthousiast" was,mocht ik het dan bij hogeuitzondering deze nieuwe iMac voor hun installeren. ( volgens mij deden ze het vooral om van mij af te zijn maar goed,who cares)
Samengevat: Na 30 minuten had ik alles geinstalleerd en was de iMac al draaiende en kon iedereen zien wat een iMac allemaal kon en had ik weer een goede daad verricht.
Over Freakheid gesproken! :D
(Bewerkt door ernst om 15:43, 21-06-2009)
Bij "mijn" MM vestiging is vrijwel altijd een Apple medewerker (met Apple shirt en al) aanwezig, die alles van Apple producten af weet. Dus daar kun je ook naar toe voor advies.
Laatst nog een TomTom gekocht. Op verschillende plekken advies proberen in te winnen, maar verder dan de tekst wat er op de verpakking stond kwam men meestal niet. Totdat er in een MM een verkoper was die op alle vragen een antwoord had. En het apparaat was er die zaterdag ook nog eens 40 euro goedkoper dan bij de meeste concurrenten, dus daar heb ik 'm dan ook gekocht.
Overigens, voordat ik iets koop, weet ik er doorgaans al alles van. Alles wat ik op kan zoeken dan. Als iemand me dan kan vertellen wat ik daar in de praktijk aan heb, is dat voor mij toegevoegde waarde.
Dat heb je niet bij alle winkels. Terwijl je dat bij sommige winkels wel verwacht. Bij de bakker verwacht je dat ze daar alles van brood weten, en dat ze daar het lekkerste brood hebben. Bij de slager verwacht je specialisten op het gebied van consumptievlees, en de biefstukken daar moeten echt mals zijn.
Bij een supermarkt verkopen ze brood en vlees. Je verwacht geen specialisten, want je kunt geen specialisten hebben voor 30.000 artikelen. Maar toch is het mogelijk dat er iemand rondloopt die alles van brood weet. En ook is het soms mogelijk dat je daar een super mals biefstukje kunt kopen. Je verwacht daar geen specialisten, maar ze kunnen er best zijn! Maar op koopavond hebben die misschien vrij, en zul je het met het personeel moeten doen dat alleen maar vriendelijk en behulpzaam is, maar niets weet van de spullen die er in de schappen liggen. Maar dat geeft niks, want je wist toch al wat je er kwam halen, je hebt je boodschappenbriefje meegenomen!
Bij de MM is dat precies zo. Je verwacht geen specialist voor het artikel dat jij wilt kopen, maar misschien is die er die dag toevallig net wel, en dan kun je om adviezen vragen. En anders doe je het gewoon met de info die je al van internet hebt gehaald.
En daarbij heeft de MM het makkelijker dan de supermarkt, want een iMac bij de MM is net zo mals als hetzelfde apparaat bij de Apple Store, terwijl je bij de super toch een echte slager in dienst moet hebben om dat vlees net zo mals te kunnen krijgen als bij de keurslager.
MacFrankie om 23:32, 19-06-2009En daarbij heeft de MM het makkelijker dan de supermarkt, want een iMac bij de MM is net zo mals als hetzelfde apparaat bij de Apple Stor
Hm, volgende keer toch eens een de iMacs daar ruiken...
[/news]
Medium heeft mijn voorkeur...
Dan maakt het mij niet uit of dat een Dixons, Expert, Mediamarkt, MacHouse of iCentre is als ik maar geholpen wordt binnen redelijke tijd. Ik vind het niet erg om teruggebeld te worden met een oplossing voor mijn probleem, beter dan worden weggestuurd met verkeerde oplossingen of apparatuur... Ik ga pas naar de mediamarkt als ik recordable CD's of DVD's nodig heb, of simpele kabeltjes of een stofzuiger ofzo. Maar alleen als ik in de buurt ben. Voor macs dus niet, ook niet als ze oerhollandse kortingsdagen hebben. Niet omdat ik graag teveel betaal maar ik wel een beroep wil kunnen doen op de zaak mocht ik die nodig hebben. Dat gaat gewoonweg niet bij een groothandel als de mediamarkt die als grootste klant jan en alleman heeft op elk gebied. Dat mag je ook niet verwachten. Maar let wel, pas dan besef je de meerwaarde van een echte winkel en in mijn ervaring, een 'echte' Apple winkel. Want ook de Dixons heeft me vaak goed geholpen met Sony apparatuur of zelfs iPods, maar ingewikkelde vraagstukken m.b.t. Final Cut, logic, leopard of Adobe CS leg je daar gewoon niet neer.
Maar goed, eigenlijk maakt het mij ook niet uit waar iedereen zijn spul haalt, de een interesseert enkel de prijs, de ander waardeert het stukje meerwaarde. Who cares?
Om on topic te reageren; ook ik vind het niet kunnen, welke zaak dan ook, een prachtig vormgegeven Apple logo te gebruiken als lokkertje voor die ontzettende gedrochten van netbooks.